facebook
? https://psychoterapia.plus/wybuchy-zlosci-u-dziecka-jak-sobie-z-nimi-radzic
2022-02-21, 10:53
facebook
“W manii czułam, że mogę przenosić góry. Brałam kredyty, kupowałam obrazy, podróżowałam po świecie. Odpalałam kolejne firmy, które miały dać pieniądze na upragniony dom i samochód. Mało spałam i niewiele jadłam, za to ciągle mówiłam, dużo i do wszystkich, a w głowie pojawiała się lawina pomysłów i milion możliwości, po które musiałam tylko sięgnąć…wszystko wydawało się być na wyciągnięcie ręki. Chwytając jedną możliwość, zaraz kusiła następna – żadnej nie mogłam utrzymać na dłużej i może z wycieńczenia, po miesiącach bycia na pełnych obrotach, przychodziła depresja. Raz słabsza, raz silniejsza – bywały momenty w których bałam się wyjść z domu, zobaczyć się z ludźmi, bałam się ich. Bałam się świata i życia. Trzęsłam się ze strachu. Całymi dniami nie wychodziłam z łóżka. Nie jednałm i nie miałam siły się umyć. Kiedy chciałam coś powiedzieć, zapominałam słów. Żeby przerwać ten stan, czasem połykałam garść tabletek, czasem podcinałam sobie żyły, nie chciałam dalej żyć z tym wszehogarniającym strachem. Zawsze ktoś mnie ratował. Później był szpital, leczenie, wychodzenie z depresji i wszystko zaczynało się od nowa…podwyższony nastrój, dużo pomysłów i nadmiar energii…wtedy zawsze wydawało mi się, że nic mi nie jest, że jestem zdrowa i świat zaczyna znowu należeć do mnie. W manii nigdy nie czułam, że choruję. Nikt wtedy nie był w stanie przekonać mnie do wizyty u lekarza…”
Więcej o chorobie afektywnej dwubiegunowej można przeczytać w artykule
? https://psychoterapia.plus/choroba-afektywna-dwubiegunowa-chad-i-co-dalej
Więcej o chorobie afektywnej dwubiegunowej można przeczytać w artykule
? https://psychoterapia.plus/choroba-afektywna-dwubiegunowa-chad-i-co-dalej
2022-02-20, 10:52
facebook
? https://psychoterapia.plus/psychiatra-kim-jest-co-robi/#more-825
2022-02-19, 10:51
facebook
? Na jakie zachowania dzieci i młodzieży należy zwracać uwagę w szkole i w domu?
“Dan Olweus, norweski psycholog zajmujący się od wielu lat problemem przemocy w szkole, podaje wskazówki pozwalające zidentyfikować ofiarę przemocy szkolnej. Według badacza dziecko takie:
⭐️ jest często wyśmiewane, ośmieszane, poniżane, zastraszane, popychane, zmuszane do wykonywania poleceń kolegów, często też ma nieprzyjemne przezwisko;
⭐️ może szukać swoich rzeczy, które często są chowane, rozrzucane albo niszczone;
⭐️ ma wyraźne ślady fizyczne – zadrapania, sińce, także podarte lub zniszczone ubrania;
⭐️ często płacze lub wygląda na osobę smutną, nieszczęśliwą;
może przejawiać nieoczekiwane zmiany nastroju – od smutku do irytacji lub nagłych wybuchów złości;
⭐️ jest izolowane, nie zapraszane do wspólnych działań, w czasie podziału na grupy zostaje samo, jako ostatnie wybierane jest do grupy;
⭐️ ma problemy z głośnym wypowiadaniem się na lekcji;
traci zainteresowanie nauką, pogarszają się jego stopnie;
spóźnia się do szkoły lub zaczyna chodzić i wracać z niej dziwną, okrężną trasą albo zaczyna unikać szkoły, wagaruje;
⭐️ przerwy spędza samo lub stara się trzymać w pobliżu nauczyciela;
⭐️ nie bierze udziału w imprezach i wyjazdach klasowych lub trzyma się podczas nich blisko dorosłych;
⭐️ nie ma kolegów, nikt nie przychodzi do jego domu i ono samo też nikogo nie odwiedza;
⭐️ skarży się na częste bóle głowy, brzucha, ma kłopoty ze snem, krzyczy lub płacze w nocy;
⭐️ domaga się od rodziców dodatkowych pieniędzy.
(Olweus, 1998, za Ewa Czemierowska-Koruba Agresja i przemoc w szkole).
Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie
? https://psychoterapia.plus/z-gabinetu-psychologa-szkolnego/
#nastolatki #dzieci #przemoc #przemocpsychiczna #szkoła #psycholog #wrocław
“Dan Olweus, norweski psycholog zajmujący się od wielu lat problemem przemocy w szkole, podaje wskazówki pozwalające zidentyfikować ofiarę przemocy szkolnej. Według badacza dziecko takie:
⭐️ jest często wyśmiewane, ośmieszane, poniżane, zastraszane, popychane, zmuszane do wykonywania poleceń kolegów, często też ma nieprzyjemne przezwisko;
⭐️ może szukać swoich rzeczy, które często są chowane, rozrzucane albo niszczone;
⭐️ ma wyraźne ślady fizyczne – zadrapania, sińce, także podarte lub zniszczone ubrania;
⭐️ często płacze lub wygląda na osobę smutną, nieszczęśliwą;
może przejawiać nieoczekiwane zmiany nastroju – od smutku do irytacji lub nagłych wybuchów złości;
⭐️ jest izolowane, nie zapraszane do wspólnych działań, w czasie podziału na grupy zostaje samo, jako ostatnie wybierane jest do grupy;
⭐️ ma problemy z głośnym wypowiadaniem się na lekcji;
traci zainteresowanie nauką, pogarszają się jego stopnie;
spóźnia się do szkoły lub zaczyna chodzić i wracać z niej dziwną, okrężną trasą albo zaczyna unikać szkoły, wagaruje;
⭐️ przerwy spędza samo lub stara się trzymać w pobliżu nauczyciela;
⭐️ nie bierze udziału w imprezach i wyjazdach klasowych lub trzyma się podczas nich blisko dorosłych;
⭐️ nie ma kolegów, nikt nie przychodzi do jego domu i ono samo też nikogo nie odwiedza;
⭐️ skarży się na częste bóle głowy, brzucha, ma kłopoty ze snem, krzyczy lub płacze w nocy;
⭐️ domaga się od rodziców dodatkowych pieniędzy.
(Olweus, 1998, za Ewa Czemierowska-Koruba Agresja i przemoc w szkole).
Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie
? https://psychoterapia.plus/z-gabinetu-psychologa-szkolnego/
#nastolatki #dzieci #przemoc #przemocpsychiczna #szkoła #psycholog #wrocław
2022-02-18, 10:51
facebook
Samouszkodzenia jako sposób redukcji napięcia spełniają taką samą funkcję co nadużywanie alkoholu i narkotyków czy przygodny seks, aczkolwiek są mniej kłopotliwe społecznie. Mimo to postrzegane są jako bardziej „anormalne” i znajdują się poza nawiasem zwykłych sposobów radzenia sobie z napięciem. Do gabinetów psychoterapeutycznych często zgłaszają się młodzi ludzie, którzy rozładowują napięcie poprzez nakłuwanie ciała i nacinanie go.
❓Czym jest autodestrukcyjność, jakie są jej formy i jakie są przyczyny zachowań autoagresywnych? Zapraszamy do lektury artykułu.
? https://psychoterapia.plus/samookaleczenia
❓Czym jest autodestrukcyjność, jakie są jej formy i jakie są przyczyny zachowań autoagresywnych? Zapraszamy do lektury artykułu.
? https://psychoterapia.plus/samookaleczenia
2022-02-17, 10:50
facebook
? https://psychoterapia.plus/jak-dziecko-przezywa-rozwod-rodzicow/#more-899
2022-02-16, 10:49
facebook
? https://psychoterapia.plus/dziecko-w-wirtualnym-swiecie
2022-02-15, 10:48
facebook
Większość ludzi marzy o udanym związku. Obecnie coraz więcej osób zwraca się o pomoc do specjalisty i dotyczy to zarówno tych, którym doskwiera brak drugiej „połówki”, jak i skonfliktowanych małżeństw, które nie potrafią dojść do porozumienia. Bycie w relacji to bowiem nie tylko same przyjemności, to także ciężka praca. Tylko pielęgnowany związek utrzyma się przez lata i przyniesie spełnienie partnerom.
❤️ Co robić, aby relacja była szczęśliwa?
Zapraszamy do lektury artykułu:
? https://psychoterapia.plus/jak-byc-szczesliwym-w-zwiazku
❤️ Co robić, aby relacja była szczęśliwa?
Zapraszamy do lektury artykułu:
? https://psychoterapia.plus/jak-byc-szczesliwym-w-zwiazku
2022-02-14, 10:58
facebook
Kto przed zostaniem rodzicem został nauczony jak to się robi, jak wychowuje się dziecko? Niektórzy mieli okazję przejść szkołę rodzenia, w której zostali skrupulatnie nauczeni jak obchodzić się noworodkiem. Jednak to wiedza na kilka pierwszych miesięcy życia, a co z pozostałymi latami? Tu najczęściej jesteśmy zdani sami na siebie. Powtarzamy schematy przekazane z pokolenia na pokolenie, stosujemy rady „dobrych cioć” i „wszechwiedzących sąsiadek”. W pewnym momencie sami łapiemy się za głowę, zastanawiając się, o co właściwie w tym wszystkich chodzi. Czy to ja popełniam błąd, czy jestem dobrym rodzicem?
???Czym jest Trening Umiejętności Wychowawczych (TUW)?
Odpowiedź na to pytanie oraz więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule
? https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-wychowawczych-tuw-we-wroclawiu/#more-2565
???Czym jest Trening Umiejętności Wychowawczych (TUW)?
Odpowiedź na to pytanie oraz więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule
? https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-wychowawczych-tuw-we-wroclawiu/#more-2565
2022-02-13, 08:59
facebook
Aby autyzm był lepiej rozumiany, potrzebna jest zmiana w społeczeństwie, akceptacja, porzucenie patrzenia na osobę z autyzmem jak na chorego, na rzecz patrzenia jak na osobę, która taka po prostu jest. Skoro wiemy, że autyzm to zaburzenie w funkcjonowaniu układu nerwowego, to dlaczego każemy się zmieniać osobom ze spektrum i dostosowywać do ogółu, zamiast podkreślać i akceptować ich inność i indywidualizm.
Zapraszamy do zapoznania się z artykułem psychologa oraz trenera umiejętności społecznych - Agnieszką Polak.
?https://psychoterapia.plus/autyzm-bez-barier-nowe-podejscie-do-zaburzen-ze-spektrum-autyzmu
Zapraszamy do zapoznania się z artykułem psychologa oraz trenera umiejętności społecznych - Agnieszką Polak.
?https://psychoterapia.plus/autyzm-bez-barier-nowe-podejscie-do-zaburzen-ze-spektrum-autyzmu
2022-02-12, 08:52
facebook
Coraz więcej z nas nie wyobraża sobie życia bez telefonu, komputera czy tabletu. Służą nam do komunikowania się ze znajomymi, sprawdzania wiadomości, słuchania muzyki, oglądania filmów, poszerzania wiedzy, jako forma rozrywki czy robienia zakupów. Jednocześnie coraz więcej osób bije na alarm o zgubnych skutkach nadużywania różnego rodzaju ekranów, a im młodsze pokolenia tym robi się gorzej. Nastolatki spędzają coraz więcej czasu w internecie, coraz mniejsze dzieci mają dostęp do telefonów. Często zaczyna się niewinnie – dajemy małemu dziecku telefon, czy włączamy mu bajkę, bo potrzebujemy tych 15 minut spokoju. Nawet nie zauważamy jak z minut robi się godzina, a potem czas sukcesywnie się zwiększa. Co początkowo było wygodne, staje się uciążliwe, bo coraz trudniej oderwać je od wirtualnej rzeczywistości. Z młodzieżą często rodzice prowadzą już otwarte wojny, starając się na wszelkie sposoby ograniczyć czas spędzany w wirtualnej rzeczywistości. Niestety na ogół bez skutku.
? Jak zapobiegać uzależnieniu od telefonu, komputera czy po prostu internetu?
Odpowiedź na to pytanie oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule psycholog oraz psychoterapeuty - Magdaleny Kośnik.
? https://psychoterapia.plus/dziecko-w-wirtualnym-swiecie
? Jak zapobiegać uzależnieniu od telefonu, komputera czy po prostu internetu?
Odpowiedź na to pytanie oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule psycholog oraz psychoterapeuty - Magdaleny Kośnik.
? https://psychoterapia.plus/dziecko-w-wirtualnym-swiecie
2022-02-11, 08:53
facebook
? Czym jest terapia grupowa?
? Jakie są wskazania do uczestnictwa w tej formie pracy?
?Jak dołączyć do grupy terapeutycznej?
Odpowiedź na te pytania oraz więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule autorstwa psycholog oraz psychoterapeuty - Faustyny Szaynok
❗️ https://psychoterapia.plus/terapia-grupowa/#more-2583
? Jakie są wskazania do uczestnictwa w tej formie pracy?
?Jak dołączyć do grupy terapeutycznej?
Odpowiedź na te pytania oraz więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule autorstwa psycholog oraz psychoterapeuty - Faustyny Szaynok
❗️ https://psychoterapia.plus/terapia-grupowa/#more-2583
2022-02-10, 08:49
facebook
Z okazji #TydzieńTerapiiZabawą2022 poniżej prezentujemy jeden z najchętniej czytanych artykułów na naszej stronie.
Czy zabawa to tylko zabawa? Czy jako dorośli widzimy w niej głębszy sens? Po co w ogóle jest zabawa i jaką pełni funkcję? Czemu takie ważne jest, aby na tą zabawę pozwolić i przy niej towarzyszyć? Na te pytania i wiele innych odpowiada autor książki „Terapia zabawą” Garry L. Landreth. Codzienność wskazuje, iż podejście do zabawy dzieci jest bardzo różne. Można się spotkać z komentarzami „moje dziecko, to by się tylko bawiło, nie robi nic konkretnego tylko się bawi”. Stwierdzenia takie mogą wskazywać, iż często tej zabawy nie traktujemy poważnie, utożsamiając ją z marnowaniem czasu. Wielokrotnie umniejszamy jej roli, ograniczamy przestrzeń na swobodną zabawę na rzecz innych bardziej „ważnych” aktywności.
?Co to jest zabawa i jaką pełni funkcję?
?Czym jest terapia zabawą?
Odpowiedzi na te pytania oraz więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule psychoterapeuty - Moniki Walczak
?https://psychoterapia.plus/moc-zabawy/#more-3065
#TydzieńTerapiiZabawą2022 Polskie Towarzystwo Terapii Zabawą #terapiazabawą #terapia #terapiadzieci #psycholog #psychologia #psychologdziecięcy #wrocław #wroclaw #psychologwrocław #psychologwroclaw
Czy zabawa to tylko zabawa? Czy jako dorośli widzimy w niej głębszy sens? Po co w ogóle jest zabawa i jaką pełni funkcję? Czemu takie ważne jest, aby na tą zabawę pozwolić i przy niej towarzyszyć? Na te pytania i wiele innych odpowiada autor książki „Terapia zabawą” Garry L. Landreth. Codzienność wskazuje, iż podejście do zabawy dzieci jest bardzo różne. Można się spotkać z komentarzami „moje dziecko, to by się tylko bawiło, nie robi nic konkretnego tylko się bawi”. Stwierdzenia takie mogą wskazywać, iż często tej zabawy nie traktujemy poważnie, utożsamiając ją z marnowaniem czasu. Wielokrotnie umniejszamy jej roli, ograniczamy przestrzeń na swobodną zabawę na rzecz innych bardziej „ważnych” aktywności.
?Co to jest zabawa i jaką pełni funkcję?
?Czym jest terapia zabawą?
Odpowiedzi na te pytania oraz więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule psychoterapeuty - Moniki Walczak
?https://psychoterapia.plus/moc-zabawy/#more-3065
#TydzieńTerapiiZabawą2022 Polskie Towarzystwo Terapii Zabawą #terapiazabawą #terapia #terapiadzieci #psycholog #psychologia #psychologdziecięcy #wrocław #wroclaw #psychologwrocław #psychologwroclaw
2022-02-09, 18:59
facebook
Pierwsza wizyta nastolatka i rodziców u psychologa lub psychoterapeuty to często początek procesu leczenia, poprzedzony wątpliwościami rodziców i nastolatka oraz wiążący się z wieloma niewiadomymi dotyczącymi przyszłości.
Rodzicom czasami trudno jest stwierdzić czy zachowanie ich dojrzewającego dziecka jest związane z chorobą, zaburzeniem psychicznym czy jest to “normalny” nastoletni bunt. Pomocna może być wizyta u specjalisty, który określi czy nastolatek potrzebuje leczenia oraz jaka forma wsparcia psychologicznego będzie dla niego najbardziej odpowiednia.
W artykule napisanym przez psycholog, psychoterapeutę oraz socjoterapeutę - Faustynę Szaynok zostały przedstawione odpowiedzi na najczęstsze pytania/wątpliwości rodziców zgłaszających się z nastolatkiem po raz pierwszy do gabinetu.
? https://psychoterapia.plus/pierwsza-wizyta-nastolatka-u-psychologa/#more-2975
Rodzicom czasami trudno jest stwierdzić czy zachowanie ich dojrzewającego dziecka jest związane z chorobą, zaburzeniem psychicznym czy jest to “normalny” nastoletni bunt. Pomocna może być wizyta u specjalisty, który określi czy nastolatek potrzebuje leczenia oraz jaka forma wsparcia psychologicznego będzie dla niego najbardziej odpowiednia.
W artykule napisanym przez psycholog, psychoterapeutę oraz socjoterapeutę - Faustynę Szaynok zostały przedstawione odpowiedzi na najczęstsze pytania/wątpliwości rodziców zgłaszających się z nastolatkiem po raz pierwszy do gabinetu.
? https://psychoterapia.plus/pierwsza-wizyta-nastolatka-u-psychologa/#more-2975
2022-02-09, 08:50
facebook
? Trwa rekrutacja do nowych grup we Wrocławiu!
? Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci i młodzieży.
Terminy:
? środa 17:00 – 18:00 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 16.02.2022, koniec zajęć 21.06.2023 – 1 wolne miejsce)
? czwartek 16:15 – 17:15 (60 minut) grupa 10-12 lat (start zajęć 17.03.2022, koniec zajęć 22.06.2023 – 3 wolne miejsca)
? czwartek 17:00 – 18:15 (75 minut) grupa 12 – 14 lat (start zajęć 10.03.2022, koniec zajęć 22.06.2023 – 3 wolne miejsca)
? czwartek 18:45 – 20:00 (75 minut) grupa 15 – 17 lat (start zajęć 10.03.2022, koniec zajęć 22.06.2023 – 3 wolne miejsca)
? piątek 15:00 – 15:45 (45 minut) grupa 4-6 lat (start zajęć 11.03.2022, koniec zajęć 23.06.2023 – 1 wolne miejsce)
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Grupy rozpoczynające pracę od 2 semestru pracują przez półtorej roku.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
? Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci i młodzieży.
Terminy:
? środa 17:00 – 18:00 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 16.02.2022, koniec zajęć 21.06.2023 – 1 wolne miejsce)
? czwartek 16:15 – 17:15 (60 minut) grupa 10-12 lat (start zajęć 17.03.2022, koniec zajęć 22.06.2023 – 3 wolne miejsca)
? czwartek 17:00 – 18:15 (75 minut) grupa 12 – 14 lat (start zajęć 10.03.2022, koniec zajęć 22.06.2023 – 3 wolne miejsca)
? czwartek 18:45 – 20:00 (75 minut) grupa 15 – 17 lat (start zajęć 10.03.2022, koniec zajęć 22.06.2023 – 3 wolne miejsca)
? piątek 15:00 – 15:45 (45 minut) grupa 4-6 lat (start zajęć 11.03.2022, koniec zajęć 23.06.2023 – 1 wolne miejsce)
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Grupy rozpoczynające pracę od 2 semestru pracują przez półtorej roku.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
2022-02-08, 19:18
facebook
Obserwując zachowania dzieci, młodzieży często zastanawiamy się, czy dana postawa mieści się w granicach normy? Kiedy coś jest buntem wynikającym z etapu rozwojowego dziecka, a kiedy nim nie jest? Czy stwierdzenie, iż „dziecko ma taki etap” przestaje być wytłumaczeniem na wszelkie jego trudne zachowania?
❓ Kiedy nieposłuszeństwo dziecka, agresja, wrogość, sprzeciw wobec rodziców/opiekunów może świadczyć, iż mamy do czynienia z zachowaniami opozycyjno buntowniczymi czy zaburzeniami zachowania?
Odpowiedź na to pytanie oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule pedagog oraz terapeuty - Moniki Walczak
? https://psychoterapia.plus/zaburzenia-zachowania-i-zaburzenia-opozycyjno-buntownicze/#more-2744
❓ Kiedy nieposłuszeństwo dziecka, agresja, wrogość, sprzeciw wobec rodziców/opiekunów może świadczyć, iż mamy do czynienia z zachowaniami opozycyjno buntowniczymi czy zaburzeniami zachowania?
Odpowiedź na to pytanie oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule pedagog oraz terapeuty - Moniki Walczak
? https://psychoterapia.plus/zaburzenia-zachowania-i-zaburzenia-opozycyjno-buntownicze/#more-2744
2022-02-08, 08:48
facebook
Codziennie zmagamy się z określonymi wydarzeniami, które wpływają na sposób naszego postrzegania, rozumienia świata i tego co się dzieje wokół nas. Sposób ten definiuje cele, osiągnięcia, sposób w jaki wchodzimy w interakcje z innymi ludźmi, ale też daje wskazówkę z jakich sytuacji, kontaktów się wycofujemy. Tym samym określając wzorzec naszego zachowania. Jak to się dzieje, że niektóre dzieci doświadczają wielu sukcesów, a zachowanie innych ulega nieustannemu pogarszaniu się i powtarzaniu negatywnych schematów postępowania?
Więcej na temat sposobów myślenia dzieci z ADHD i zaburzeniami zachowania można przeczytać w artykule:
?https://psychoterapia.plus/o-sposobach-myslenia-dzieci-z-adhd-i-zaburzeniami-zachowania/
#ADHD #psychologia #dzieci #wrocław
Więcej na temat sposobów myślenia dzieci z ADHD i zaburzeniami zachowania można przeczytać w artykule:
?https://psychoterapia.plus/o-sposobach-myslenia-dzieci-z-adhd-i-zaburzeniami-zachowania/
#ADHD #psychologia #dzieci #wrocław
2022-02-07, 08:47
facebook
‼Socjoterapia Wrocław – prowadzimy nabór do nowych grup‼
Terminy:
? wtorek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat
grupa w trakcie rekrutacji - grupa rozpoczyna zajęcia 15.03.2022 i kończy 20.06.2023
? czwartek – 18:30 – 20:00 grupa 12 – 14 lat
grupa w trakcie rekrutacji - grupa rozpoczyna zajęcia 17.03.2022 i kończy 22.06.2023
? Zgłoszenia prosimy kierować:
telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
? Więcej informacji na stronie: https://psychoterapia.plus/socjoterapia
#wrocław #socjoterapia #młodzież
Terminy:
? wtorek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat
grupa w trakcie rekrutacji - grupa rozpoczyna zajęcia 15.03.2022 i kończy 20.06.2023
? czwartek – 18:30 – 20:00 grupa 12 – 14 lat
grupa w trakcie rekrutacji - grupa rozpoczyna zajęcia 17.03.2022 i kończy 22.06.2023
? Zgłoszenia prosimy kierować:
telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
? Więcej informacji na stronie: https://psychoterapia.plus/socjoterapia
#wrocław #socjoterapia #młodzież
2022-02-06, 17:43
facebook
Autyzm to zaburzenie rozwojowe charakteryzujące się nieprawidłowym funkcjonowaniem w obszarach interakcji społecznych, komunikacji i zachowania. Książek dotyczących tematyki spektrum autyzmu pojawia się sporo na rynku. W artykule znaleźć można zestawienie kilku wartościowych pozycji dotyczących autyzmu i zespołu Aspergera. Każda z nich traktuje ten temat w odmienny sposób, z innej perspektywy.
Zapraszamy do lektury
?https://psychoterapia.plus/ksiazki-ktore-pomoga-ci-zrozumiec-spektrum-autyzmu/
#autyzm #zespółaspergera #psychologia #wrocław #książki
Zapraszamy do lektury
?https://psychoterapia.plus/ksiazki-ktore-pomoga-ci-zrozumiec-spektrum-autyzmu/
#autyzm #zespółaspergera #psychologia #wrocław #książki
2022-02-06, 09:46
facebook
Nauka w liceum najczęściej przypada na wiek od 16 do 18/19 roku życia. Jest to okres nazywany przez Petera Blos’a (psychoanalityka zajmującego się młodzieżą) właściwą adolescencją. Nastolatek mierzy się z wieloma zadaniami rozwojowymi, wynikającymi zarówno z czynników wewnętrznych jak i zewnętrznych.
☘️ Do wewnętrznych (biologiczno – psychologicznych) zaliczamy przede wszystkim rozwój fizjologiczny, często potocznie nazywany „burzą hormonów”. Nastolatek separuje się od rodziców, najważniejszą grupą odniesienia stają się dla niego rówieśnicy.
?Nie mniej istotne są czynniki zewnętrze, czyli te związane z funkcjonowaniem w społeczeństwie. Zmiana szkoły wiąże się z pożegnaniem kolegów i koleżanek z gimnazjum i wejściem w nową licealną grupę. Osiemnaste urodziny konfrontują nastolatka z braniem odpowiedzialności za swoje zachowania.
Ostatnia klasa liceum/technikum wiąże się z maturą i podjęciem decyzji co dalej.
Wszystkie wymienione zjawiska wpływają na kształtującą się osobowość młodego człowieka.
? Z jakimi problemami zgłaszają się do psychologa szkolnego nastolatkowie?
Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w artykule:
https://psychoterapia.plus/nastolatek-w-gabinecie-psychologa-szkolnego/
#nastolatek #nastolatki #szkoła #psychologia
☘️ Do wewnętrznych (biologiczno – psychologicznych) zaliczamy przede wszystkim rozwój fizjologiczny, często potocznie nazywany „burzą hormonów”. Nastolatek separuje się od rodziców, najważniejszą grupą odniesienia stają się dla niego rówieśnicy.
?Nie mniej istotne są czynniki zewnętrze, czyli te związane z funkcjonowaniem w społeczeństwie. Zmiana szkoły wiąże się z pożegnaniem kolegów i koleżanek z gimnazjum i wejściem w nową licealną grupę. Osiemnaste urodziny konfrontują nastolatka z braniem odpowiedzialności za swoje zachowania.
Ostatnia klasa liceum/technikum wiąże się z maturą i podjęciem decyzji co dalej.
Wszystkie wymienione zjawiska wpływają na kształtującą się osobowość młodego człowieka.
? Z jakimi problemami zgłaszają się do psychologa szkolnego nastolatkowie?
Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w artykule:
https://psychoterapia.plus/nastolatek-w-gabinecie-psychologa-szkolnego/
#nastolatek #nastolatki #szkoła #psychologia
2022-02-05, 09:45
facebook
? https://psychoterapia.plus/mis-lalka-kocyk-wazny-obiekt-w-zyciu-dziecka
2022-02-04, 09:42
facebook
? https://psychoterapia.plus/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-smierci/#more-2902
2022-02-03, 09:40
facebook
Co powinno przykuć uwagę rodzica/opiekuna? Kiedy warto skontaktować się ze specjalistą?
Zaburzenie hiperkinetyczne jest zaburzeniem przewlekłym i może inaczej wyglądać w zależności, ile dziecko ma lat, czyli na jakim jest etapie rozwojowym. Poniższe objawy utrudniają funkcjonowanie dziecku/nastolatkowi i stają się bardzo często uciążliwe zarówno dla samego dziecka, jak i otoczenia. Przede wszystkim są nadmierne w stosunku do wieku i stopnia rozwoju.
? Pojawiają się trudności w zakresie koncentracji uwagi
? Dziecko jest nadruchliwe bez względu na sytuacje
? Dziecko reaguje impulsywnie
Więcej w linku:
?https://psychoterapia.plus/adhd-zespol-nadpobudliwosci-psychoruchowej
Zaburzenie hiperkinetyczne jest zaburzeniem przewlekłym i może inaczej wyglądać w zależności, ile dziecko ma lat, czyli na jakim jest etapie rozwojowym. Poniższe objawy utrudniają funkcjonowanie dziecku/nastolatkowi i stają się bardzo często uciążliwe zarówno dla samego dziecka, jak i otoczenia. Przede wszystkim są nadmierne w stosunku do wieku i stopnia rozwoju.
? Pojawiają się trudności w zakresie koncentracji uwagi
? Dziecko jest nadruchliwe bez względu na sytuacje
? Dziecko reaguje impulsywnie
Więcej w linku:
?https://psychoterapia.plus/adhd-zespol-nadpobudliwosci-psychoruchowej
2022-02-02, 09:38
facebook
Zaburzenia obsesyjno – kompulsyjnie w języku potocznym nazywamy zwykle nerwicą natręctw. Jest to zaburzenie, które wiąże się z dużym cierpieniem osoby nim dotkniętej. Pacjentom z zaburzeniami obsesyjno – kompulsywnymi przeszkadzają powtarzające się myśli lub zachowania, które nawet im samym wydają się bezsensowne.
❓ Jakie jest rozpowszechnienie i przyczyny występowania?
❓ Kiedy zachowanie dziecka powinno nas niepokoić?
❓ Jak wygląda terapia?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule psychologa dziecięcego - Justyny Czekaj.
? https://psychoterapia.plus/zaburzenia-obsesyjno-kompulsyjne-u-dzieci-ocd
❓ Jakie jest rozpowszechnienie i przyczyny występowania?
❓ Kiedy zachowanie dziecka powinno nas niepokoić?
❓ Jak wygląda terapia?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule psychologa dziecięcego - Justyny Czekaj.
? https://psychoterapia.plus/zaburzenia-obsesyjno-kompulsyjne-u-dzieci-ocd
2022-02-01, 09:36