facebook
Trening Zastępowania Agresji TZA – ART (ART – Aggression Replacement Training) to uznana na całym świecie metoda korygowania agresywnych zachowań, która została opracowana przez prof. Arnolda Goldsteina i jego współpracowników pod koniec lat 70. w USA. Wywodzi się z tzw. skillstreamingu, czyli profilowania, kształtowania umiejętności. U podstaw tej metody leży przekonanie, że podstawowymi przyczynami zachowań agresywnych są deficyty dotyczące umiejętności kontrolowania własnej impulsywności, nieznajomość lub nieumiejętność zastosowania w życiu innych sposobów zachowania (umiejętności prospołecznych) oraz niedostateczny rozwój myślenia moralnego, które nie pełni roli korygującej wobec niepoprawnych zachowań.
Więcej na temat Treningu Zastępowania Agresji przeczytać można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/czym-jest-trening-zastepowania-agresji-tza/
#TZA #treningzastępowaniaagresji #wrocław #wroclaw #psycholog #psychology #psychologia
Więcej na temat Treningu Zastępowania Agresji przeczytać można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/czym-jest-trening-zastepowania-agresji-tza/
#TZA #treningzastępowaniaagresji #wrocław #wroclaw #psycholog #psychology #psychologia
2022-06-03, 09:11
facebook
Czym jest ADHD i ADD? ?
ADHD to skrót od ang. attention deficit hyperactivity disorder), w polskiej klasyfikacji oznaczający zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. W klasyfikacji ICD-10 określane jako zaburzenie hiperkinetyczne (F90). ADHD jest zaburzeniem neurorozwojowym, co oznacza, że w trakcie rozwoju ośrodkowego układu nerwowego doszło do zaburzeń w kształtowaniu funkcji mózgu.
Odmianą ADHD jest ADD (skrót od angielskiego Attention Deficit Disorder) to zaburzenia koncentracji uwagi. Problem ten traktowany jest jako odmiana ADHD, od jednostki tej odróżnia go brak nadpobudliwości ruchowej lub pojawianie się jej jedynie w nieznacznym natężeniu.
? ADHD/ADD U DOROSŁYCH
Objawy ADHD u dorosłych skupiają się głównie wokół deficytów uwagi, braku wytrwałości w realizacji zadań wymagających zaangażowania poznawczego. Osoby te mogą mieć problemy z realizacją zadań w pracy czy obowiązków domowych z powodu rozpoczynania wielu czynności na raz i nie kończenia ich lub odkładania różnych zadań na później. Może to skutkować trudnościami z utrzymaniem się w pracy czy podejmowaniem ważnych decyzji.
Objawy ADHD/ADD u dorosłych mogą wpływać na ich funkcjonowanie w relacjach międzyludzkich. Ich związki mogą być niestabilne, osoby te mogą mieć trudność z uważnych słuchaniem innych, regulacją własnych emocji.
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych-we-wroclawiu/
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
ADHD to skrót od ang. attention deficit hyperactivity disorder), w polskiej klasyfikacji oznaczający zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. W klasyfikacji ICD-10 określane jako zaburzenie hiperkinetyczne (F90). ADHD jest zaburzeniem neurorozwojowym, co oznacza, że w trakcie rozwoju ośrodkowego układu nerwowego doszło do zaburzeń w kształtowaniu funkcji mózgu.
Odmianą ADHD jest ADD (skrót od angielskiego Attention Deficit Disorder) to zaburzenia koncentracji uwagi. Problem ten traktowany jest jako odmiana ADHD, od jednostki tej odróżnia go brak nadpobudliwości ruchowej lub pojawianie się jej jedynie w nieznacznym natężeniu.
? ADHD/ADD U DOROSŁYCH
Objawy ADHD u dorosłych skupiają się głównie wokół deficytów uwagi, braku wytrwałości w realizacji zadań wymagających zaangażowania poznawczego. Osoby te mogą mieć problemy z realizacją zadań w pracy czy obowiązków domowych z powodu rozpoczynania wielu czynności na raz i nie kończenia ich lub odkładania różnych zadań na później. Może to skutkować trudnościami z utrzymaniem się w pracy czy podejmowaniem ważnych decyzji.
Objawy ADHD/ADD u dorosłych mogą wpływać na ich funkcjonowanie w relacjach międzyludzkich. Ich związki mogą być niestabilne, osoby te mogą mieć trudność z uważnych słuchaniem innych, regulacją własnych emocji.
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych-we-wroclawiu/
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
2022-06-02, 08:07
facebook
?? Psychoterapeutyczna opieka okołoporodowa. Praca z diadą matka-niemowlę.
? szkolenie dla psychoterapeutów
https://psychoterapia.plus/psychoterapeutyczna-opieka-okoloporodowa-praca-z-diada/
Zapraszamy psychoterapeutów na szkolenie o tematyce psychoterapeutycznej opieki okołoporodowej oraz pracy z diadą matka-niemowlę, które odbędzie się we Wrocławiu.
Będziemy rozmawiać o:
? praca z diadą matka-niemowlę
? setting w pracy w diadzie
? studia przypadków
? Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają artykuły dotyczące powyższej tematyki.
❗️ Osoby biorące udział w szkoleniu mają pierwszeństwo w rekrutacji do rocznej grupy superwizyjno-seminaryjnej: Praca psychoterapeutyczna z kobietą w ciąży i diadą matka-niemowlę.
?Termin szkolenia:
12.06.2022 (niedziela) godziny 10:00 – 16:00
? Prowadzące:
Maria Wolak – Chmiel psycholog i psychoterapeuta, certyfikowany analityk grupowy oraz B.A.S.E.® Mentor i B.A.S.E.® Group Leader.
Studia magisterskie o profilu Psychologia kliniczna ukończyłam na Uniwersytecie Jagiellońskim. Odbyłam czteroletnie szkolenie w zakresie grupowej psychoterapii analitycznej certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Instytucie Analizy Grupowej Rasztów; rok szkolenia na Podyplomowym Kursie Psychoterapii Integracyjnej w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie; szkolenie w zakresie diagnozy, interwencji i pomocy psychologicznej w przypadkach wykorzystywania seksualnego dzieci dla profesjonalistów Warszawskiej Sieci Pomocy Dzieciom; szkolenie z obserwacji niemowląt oraz szkolenie dla B.A.S.E®. Mentor i B.A.S.E.® Group Leader uprawniające do prowadzenia i mentorowania pracy grupowej z małymi dziećmi.
Zajmuję się psychoterapią indywidualną osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży; pracą w diadzie rodzic-dziecko oraz pracą z rodzinami w oparciu o metodę otwartego dialogu. Prowadzę analityczną psychoterapię grupową dla młodzieży i dorosłych oraz grupy dziecięce rozwijające empatię i wrażliwość metodą B.A.S.E.® Babywatching. Jestem współzałożycielką Fundacji Inna Perspektywa, która działa na rzecz rozwoju empatii i wrażliwości u dzieci. Pracuję również z rodzicami prowadząc warsztaty wychowawcze oraz grupy ukierunkowane na budowanie więzi między rodzicami i dziećmi.
Aleksandra Wierzejska – psycholog, psychoterapeutka i trenerka. Odbyłam czteroletnie szkolenie w zakresie grupowej psychoterapii analitycznej certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Instytucie Analizy Grupowej Rasztów; Ukończyłam kurs “Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci” w Instytucie Matki i Dziecka. Posiadam certyfikat The University of Warwick – BABIES IN MIND: WHY THE PARENT’S MIND MATTERS. Od kilku lat uczestniczę w seminarium obserwacji niemowląt w Instytucie Studiów Psychoanalitycznych im.Hanny Segal.
Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie w terapii indywidualnej i grupowej osób dorosłych. Obecnie pracuję z małymi dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Głównym obszarem moich zainteresowań zawodowych jest psychologiczna pomoc okołoporodowa oraz praca z diadą, rodzinami z małymi dziećmi. Pomagam kobietom z problemami zdrowia psychicznego w okresie okołoporodowym, tj. lęk przed ciążą i porodem, depresja poporodowa, utratą ciąży; kobietom, które po urodzeniu dziecka przez dłuższy czas mają napady płaczu, bezsenność, obniżony nastrój (smutek), ciągłe zmęczenie lub rozdrażnienie, przeżywają lęk i mają kłopoty z koncentracją; rodzicom, którym po urodzeniu dziecka, trudno odnaleźć się w nowych rolach.
? Koszt udziału w szkoleniu: 450 zł. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, potwierdzeniem zgłoszenia jest wpłata w wysokości 450 zł.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu, kwota nie jest zwracana.
✏️ Zgłoszenia prosimy kierować:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAt00B26lYMxfuQHGkiN7c7r3spPmmDERG06x96MLlE6NHvQ/viewform
Miejsce odbywania się szkolenia:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
? szkolenie dla psychoterapeutów
https://psychoterapia.plus/psychoterapeutyczna-opieka-okoloporodowa-praca-z-diada/
Zapraszamy psychoterapeutów na szkolenie o tematyce psychoterapeutycznej opieki okołoporodowej oraz pracy z diadą matka-niemowlę, które odbędzie się we Wrocławiu.
Będziemy rozmawiać o:
? praca z diadą matka-niemowlę
? setting w pracy w diadzie
? studia przypadków
? Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają artykuły dotyczące powyższej tematyki.
❗️ Osoby biorące udział w szkoleniu mają pierwszeństwo w rekrutacji do rocznej grupy superwizyjno-seminaryjnej: Praca psychoterapeutyczna z kobietą w ciąży i diadą matka-niemowlę.
?Termin szkolenia:
12.06.2022 (niedziela) godziny 10:00 – 16:00
? Prowadzące:
Maria Wolak – Chmiel psycholog i psychoterapeuta, certyfikowany analityk grupowy oraz B.A.S.E.® Mentor i B.A.S.E.® Group Leader.
Studia magisterskie o profilu Psychologia kliniczna ukończyłam na Uniwersytecie Jagiellońskim. Odbyłam czteroletnie szkolenie w zakresie grupowej psychoterapii analitycznej certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Instytucie Analizy Grupowej Rasztów; rok szkolenia na Podyplomowym Kursie Psychoterapii Integracyjnej w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie; szkolenie w zakresie diagnozy, interwencji i pomocy psychologicznej w przypadkach wykorzystywania seksualnego dzieci dla profesjonalistów Warszawskiej Sieci Pomocy Dzieciom; szkolenie z obserwacji niemowląt oraz szkolenie dla B.A.S.E®. Mentor i B.A.S.E.® Group Leader uprawniające do prowadzenia i mentorowania pracy grupowej z małymi dziećmi.
Zajmuję się psychoterapią indywidualną osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży; pracą w diadzie rodzic-dziecko oraz pracą z rodzinami w oparciu o metodę otwartego dialogu. Prowadzę analityczną psychoterapię grupową dla młodzieży i dorosłych oraz grupy dziecięce rozwijające empatię i wrażliwość metodą B.A.S.E.® Babywatching. Jestem współzałożycielką Fundacji Inna Perspektywa, która działa na rzecz rozwoju empatii i wrażliwości u dzieci. Pracuję również z rodzicami prowadząc warsztaty wychowawcze oraz grupy ukierunkowane na budowanie więzi między rodzicami i dziećmi.
Aleksandra Wierzejska – psycholog, psychoterapeutka i trenerka. Odbyłam czteroletnie szkolenie w zakresie grupowej psychoterapii analitycznej certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Instytucie Analizy Grupowej Rasztów; Ukończyłam kurs “Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci” w Instytucie Matki i Dziecka. Posiadam certyfikat The University of Warwick – BABIES IN MIND: WHY THE PARENT’S MIND MATTERS. Od kilku lat uczestniczę w seminarium obserwacji niemowląt w Instytucie Studiów Psychoanalitycznych im.Hanny Segal.
Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie w terapii indywidualnej i grupowej osób dorosłych. Obecnie pracuję z małymi dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Głównym obszarem moich zainteresowań zawodowych jest psychologiczna pomoc okołoporodowa oraz praca z diadą, rodzinami z małymi dziećmi. Pomagam kobietom z problemami zdrowia psychicznego w okresie okołoporodowym, tj. lęk przed ciążą i porodem, depresja poporodowa, utratą ciąży; kobietom, które po urodzeniu dziecka przez dłuższy czas mają napady płaczu, bezsenność, obniżony nastrój (smutek), ciągłe zmęczenie lub rozdrażnienie, przeżywają lęk i mają kłopoty z koncentracją; rodzicom, którym po urodzeniu dziecka, trudno odnaleźć się w nowych rolach.
? Koszt udziału w szkoleniu: 450 zł. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, potwierdzeniem zgłoszenia jest wpłata w wysokości 450 zł.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu, kwota nie jest zwracana.
✏️ Zgłoszenia prosimy kierować:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAt00B26lYMxfuQHGkiN7c7r3spPmmDERG06x96MLlE6NHvQ/viewform
Miejsce odbywania się szkolenia:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
2022-06-01, 22:03
facebook
‼️ Informujemy, że zostały ostatnie dwa wolne miejsca na roczne seminarium "Praca psychoterapeutyczna z młodzieżą."
? https://psychoterapia.plus/praca-psychoterapeutyczna-z-mlodzieza-roczne-seminarium/#psychoterapia
Zgłoszenia prosimy kierować:
? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDN3fH1JxVC2Q-gEs4narHXz-id2N98ZOeML01KiDMKa5CUw/viewform
Zapraszamy psychologów i psychoterapeutów pracujących z młodzieżą do uczestnictwa w rocznym seminarium z zakresu psychoterapeutycznej pracy z młodzieżą
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w piątki i trwać będą 4 godziny. W trakcie jednego spotkania odbędzie się:
– wykład
– praca z tekstem
– superwizja przypadków uczestników (grupa Balinta)
? Daty i tematy spotkań:
1) 16.09.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z nastolatkiem – potknięcie w rozwoju, załamanie rozwoju czy zaburzenie osobowości? Diagnoza psychodynamiczna i psychiatryczna – co leczymy u nastolatka?
2) 21.10.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z rodzicami – kłopoty wychowawcze, kryzys rodzinny czy delegowanie dziecka do chorowania? Kto na kogo i co projektuje? Co leczymy u rodziców nastolatka?
3) 18.11.2022 godziny 17:00 – 21:00 Metody pracy z nastolatkiem – który sposób jest optymalny? Kwalifikacja do socjoterapii, psychoterapii indywidualnej, psychoterapii indywidualnej rodziców, psychoterapii rodzinnej, leczenia oddziałowego pacjenta.
4) 16.12.2022 godziny 17:00 – 21:00 Praca z nastolatkiem – setting terapeutyczny z nastolatkiem, interwencje wobec pacjenta i techniki terapeutyczne.
5) 20.01.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z rodzicami – setting terapeutyczny z rodzicami, interwencje wobec rodziców, praca z relacją rodzic-dziecko.
6) 10.02.2023 godziny 17:00 – 21:00 Teorie rozwoju symbolizacji – jaką interpretację przyjmie niedojrzały umysł? Jak praca z nastolatkiem różni się od pracy z osobą dorosłą?
7) 17.03.2023 godziny 17:00 – 21:00 Lęk przed staniem się mężczyzną, lęk przed staniem się kobietą. Kompleks Edypa w adolescencji – jak życie nastolatka komplikuje jego seksualne ciało.
8 ) 21.04.2023 godziny 17:00 – 21:00 Wybrane jednostki diagnostyczne (wybór uzależniony będzie od zapotrzebowania grupy zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym, np. samobójstwa, zaburzenia odżywiania, uzależnienia, samookaleczenia). Opis i omówienie przypadków.
9) 19.05.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z „trudnym” nastolatkiem – milczenie, bunt, opór lub agresja kierowana w stronę psychoterapeuty.
10) 02.06.2023 godziny 17:00 – 21:00 Urealnienie roli terapeuty w pracy z pacjentem młodzieżowym. Dyskusja nad powszechnymi dylematami i ograniczeniami :
– obezwładniający lęk o życie i zdrowie pacjenta,
– brak współpracy ze strony rodziców,
– delegowanie terapeuty przez rodziców pacjenta do opieki nad pacjentem,
– rywalizacja rodziców z terapeutą lub terapeuty z rodzicami,
– zabieranie pacjenta z terapii przez rodziców w momencie zdrowienia pacjenta,
– aspiracje terapeutów do „korektywnego rodzicielstwa”.
? Warunek uczestnictwa:
– praca terapeutyczna z młodzieżą
– grupa zamknięta (max. 10 osób), tzn. że każdy uczestnik decyduje się na udział we wszystkich spotkaniach w ciągu roku.
? Prowadząca:
Joanna Bilińska-Gorzelnik – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta psychodynamiczny, superwizor szkoleniowy Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego. Prowadzi zajęcia ze studentami I roku Psychodynamicznego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w KCP.
Koszt udziału w seminarium: Całość: 3500 zł. Możliwa płatność raz w miesiącu po 350 zł/spotkanie.
Miejsce odbywania się seminarium:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49/51
piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
#psychoterapeuta #psychoterapia #młodzież #psycholog #psychologia #wroclaw #wrocław
? https://psychoterapia.plus/praca-psychoterapeutyczna-z-mlodzieza-roczne-seminarium/#psychoterapia
Zgłoszenia prosimy kierować:
? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDN3fH1JxVC2Q-gEs4narHXz-id2N98ZOeML01KiDMKa5CUw/viewform
Zapraszamy psychologów i psychoterapeutów pracujących z młodzieżą do uczestnictwa w rocznym seminarium z zakresu psychoterapeutycznej pracy z młodzieżą
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w piątki i trwać będą 4 godziny. W trakcie jednego spotkania odbędzie się:
– wykład
– praca z tekstem
– superwizja przypadków uczestników (grupa Balinta)
? Daty i tematy spotkań:
1) 16.09.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z nastolatkiem – potknięcie w rozwoju, załamanie rozwoju czy zaburzenie osobowości? Diagnoza psychodynamiczna i psychiatryczna – co leczymy u nastolatka?
2) 21.10.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z rodzicami – kłopoty wychowawcze, kryzys rodzinny czy delegowanie dziecka do chorowania? Kto na kogo i co projektuje? Co leczymy u rodziców nastolatka?
3) 18.11.2022 godziny 17:00 – 21:00 Metody pracy z nastolatkiem – który sposób jest optymalny? Kwalifikacja do socjoterapii, psychoterapii indywidualnej, psychoterapii indywidualnej rodziców, psychoterapii rodzinnej, leczenia oddziałowego pacjenta.
4) 16.12.2022 godziny 17:00 – 21:00 Praca z nastolatkiem – setting terapeutyczny z nastolatkiem, interwencje wobec pacjenta i techniki terapeutyczne.
5) 20.01.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z rodzicami – setting terapeutyczny z rodzicami, interwencje wobec rodziców, praca z relacją rodzic-dziecko.
6) 10.02.2023 godziny 17:00 – 21:00 Teorie rozwoju symbolizacji – jaką interpretację przyjmie niedojrzały umysł? Jak praca z nastolatkiem różni się od pracy z osobą dorosłą?
7) 17.03.2023 godziny 17:00 – 21:00 Lęk przed staniem się mężczyzną, lęk przed staniem się kobietą. Kompleks Edypa w adolescencji – jak życie nastolatka komplikuje jego seksualne ciało.
8 ) 21.04.2023 godziny 17:00 – 21:00 Wybrane jednostki diagnostyczne (wybór uzależniony będzie od zapotrzebowania grupy zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym, np. samobójstwa, zaburzenia odżywiania, uzależnienia, samookaleczenia). Opis i omówienie przypadków.
9) 19.05.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z „trudnym” nastolatkiem – milczenie, bunt, opór lub agresja kierowana w stronę psychoterapeuty.
10) 02.06.2023 godziny 17:00 – 21:00 Urealnienie roli terapeuty w pracy z pacjentem młodzieżowym. Dyskusja nad powszechnymi dylematami i ograniczeniami :
– obezwładniający lęk o życie i zdrowie pacjenta,
– brak współpracy ze strony rodziców,
– delegowanie terapeuty przez rodziców pacjenta do opieki nad pacjentem,
– rywalizacja rodziców z terapeutą lub terapeuty z rodzicami,
– zabieranie pacjenta z terapii przez rodziców w momencie zdrowienia pacjenta,
– aspiracje terapeutów do „korektywnego rodzicielstwa”.
? Warunek uczestnictwa:
– praca terapeutyczna z młodzieżą
– grupa zamknięta (max. 10 osób), tzn. że każdy uczestnik decyduje się na udział we wszystkich spotkaniach w ciągu roku.
? Prowadząca:
Joanna Bilińska-Gorzelnik – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta psychodynamiczny, superwizor szkoleniowy Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego. Prowadzi zajęcia ze studentami I roku Psychodynamicznego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w KCP.
Koszt udziału w seminarium: Całość: 3500 zł. Możliwa płatność raz w miesiącu po 350 zł/spotkanie.
Miejsce odbywania się seminarium:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49/51
piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
#psychoterapeuta #psychoterapia #młodzież #psycholog #psychologia #wroclaw #wrocław
2022-06-01, 16:04
facebook
? 1 czerwca - Dzień Dziecka
2022-06-01, 11:29
facebook
Jak podaje ogólnopolski raport badania uczniów „Nastolatki 3.0” (2019):
? większość respondentów podaje, że korzysta z internetu kilka godzin dziennie (od 2 do 4 – 27%, od 4 do 6 – 23%)
? jako najczęstsze formy aktywności w internecie wskazują słuchanie muzyki, oglądanie seriali i filmów oraz kontakt ze znajomymi
? 94% nastolatków wskazuje telefon jako najczęstsze narzędzie do korzystania z internetu
? najczęściej publikowane treści w mediach społecznościowych to zdjęcia i filmy z własnym wizerunkiem
⭐️ https://psychoterapia.plus/dziecko-w-wirtualnym-swiecie/
#psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw #terapia #fonoholizm #młodzież #nastolatki #nastolatek #nastolatkowie
? większość respondentów podaje, że korzysta z internetu kilka godzin dziennie (od 2 do 4 – 27%, od 4 do 6 – 23%)
? jako najczęstsze formy aktywności w internecie wskazują słuchanie muzyki, oglądanie seriali i filmów oraz kontakt ze znajomymi
? 94% nastolatków wskazuje telefon jako najczęstsze narzędzie do korzystania z internetu
? najczęściej publikowane treści w mediach społecznościowych to zdjęcia i filmy z własnym wizerunkiem
⭐️ https://psychoterapia.plus/dziecko-w-wirtualnym-swiecie/
#psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw #terapia #fonoholizm #młodzież #nastolatki #nastolatek #nastolatkowie
2022-05-31, 08:11
facebook
Socjoterapia Wrocław – prowadzimy nabór do nowych grup!
⭐️ https://psychoterapia.plus/socjoterapia/
?Umów się na konsultacje wstępną: 690 002 218
? Terminy:
poniedziałek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat (grupa w trakcie rekrutacji – grupa rozpoczyna zajęcia we wrześniu 20222 i kończy 22.06.2023)
czwartek – 18:30 – 20:00 grupa 12 – 14 lat (grupa w trakcie rekrutacji – grupa rozpoczyna zajęcia we wrześniu 20222 i kończy 22.06.2023)
❓ Socjoterapia Wrocław – co to i dla kogo?
Socjoterapia to forma pomocy realizowana w trakcie zajęć grupowych (6-12 osób) skierowana do dzieci i młodzieży u których obserwujemy:
– nieśmiałość i wycofanie
– nadpobudliwość
– agresywność, wybuchowość, konfliktowość
– trudności w konstruktywnym wyrażaniu i rozładowywaniu emocji
– trudności w radzeniu sobie z porażkami
– trudności we współpracy z innymi
– trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktu
– niskie poczucie własnej wartości
– lęk społeczny
– wchodzenie w rolę kozła ofiarnego w grupie
– zajęcia skierowane są również do uczniów objętych indywidualnym nauczaniem, którzy w zaleceniach z orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej mają udział w terapii
Cele socjoterapii we Wrocławiu:
Celem zajęć jest stworzenie dzieciom warunków do prawidłowego i konstruktywnego doświadczania sytuacji społecznych, rozwój wiedzy dziecka o samym sobie, o innych ludziach oraz ukształtowanie rozumienia relacji interpersonalnych. Dzieci i młodzież uczą się prawidłowo reagować, wyrażać i rozładowywać emocje, nazywać relacje, rozwiązywać konflikty i komunikować się. Nabycie tych umiejętności stanowi bezcenny kapitał pomagający nawiązywać wartościowe relacje z innymi ludźmi oraz wpływa na wzrost pozytywnego postrzegania siebie, co przekłada się na pozytywną samoocenę i oraz zwiększa poczucie samoakceptacji.
? Socjoterapia Wrocław – koszty:
180 zł – konsultacje wstępne kwalifikujące do grupy (konsultacje obejmują od 1 do 3 spotkań)
150 zł – cena za jedno spotkanie (90 minut)
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
Miejsce odbywania się zajęć Socjoterapii:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2, Wrocław
#socjoterapia #wrocław #młodzież
⭐️ https://psychoterapia.plus/socjoterapia/
?Umów się na konsultacje wstępną: 690 002 218
? Terminy:
poniedziałek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat (grupa w trakcie rekrutacji – grupa rozpoczyna zajęcia we wrześniu 20222 i kończy 22.06.2023)
czwartek – 18:30 – 20:00 grupa 12 – 14 lat (grupa w trakcie rekrutacji – grupa rozpoczyna zajęcia we wrześniu 20222 i kończy 22.06.2023)
❓ Socjoterapia Wrocław – co to i dla kogo?
Socjoterapia to forma pomocy realizowana w trakcie zajęć grupowych (6-12 osób) skierowana do dzieci i młodzieży u których obserwujemy:
– nieśmiałość i wycofanie
– nadpobudliwość
– agresywność, wybuchowość, konfliktowość
– trudności w konstruktywnym wyrażaniu i rozładowywaniu emocji
– trudności w radzeniu sobie z porażkami
– trudności we współpracy z innymi
– trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktu
– niskie poczucie własnej wartości
– lęk społeczny
– wchodzenie w rolę kozła ofiarnego w grupie
– zajęcia skierowane są również do uczniów objętych indywidualnym nauczaniem, którzy w zaleceniach z orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej mają udział w terapii
Cele socjoterapii we Wrocławiu:
Celem zajęć jest stworzenie dzieciom warunków do prawidłowego i konstruktywnego doświadczania sytuacji społecznych, rozwój wiedzy dziecka o samym sobie, o innych ludziach oraz ukształtowanie rozumienia relacji interpersonalnych. Dzieci i młodzież uczą się prawidłowo reagować, wyrażać i rozładowywać emocje, nazywać relacje, rozwiązywać konflikty i komunikować się. Nabycie tych umiejętności stanowi bezcenny kapitał pomagający nawiązywać wartościowe relacje z innymi ludźmi oraz wpływa na wzrost pozytywnego postrzegania siebie, co przekłada się na pozytywną samoocenę i oraz zwiększa poczucie samoakceptacji.
? Socjoterapia Wrocław – koszty:
180 zł – konsultacje wstępne kwalifikujące do grupy (konsultacje obejmują od 1 do 3 spotkań)
150 zł – cena za jedno spotkanie (90 minut)
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
Miejsce odbywania się zajęć Socjoterapii:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2, Wrocław
#socjoterapia #wrocław #młodzież
2022-05-30, 09:00
facebook
❓Co to jest TUS?
TUS to skrót od nazwy Trening Umiejętności Społecznych. Jest to grupowa forma pracy z dziećmi, podczas której kształtowane są umiejętności prospołeczne takie jak: słuchanie, rozpoczynanie rozmowy oraz jej prowadzenie, dziękowanie, przedstawianie się, przedstawianie innych osób, ćwiczona jest komunikacja, rozwijana jest inteligencja emocjonalna, czyli znajomość własnych uczuć oraz umiejętność ich wyrażania, radzenie sobie ze złością oraz strachem.
❓ W jaki sposób prowadzone są zajęcia?
❓ Dla kogo przeznaczony jest TUS?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule
? https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych-tus
TUS to skrót od nazwy Trening Umiejętności Społecznych. Jest to grupowa forma pracy z dziećmi, podczas której kształtowane są umiejętności prospołeczne takie jak: słuchanie, rozpoczynanie rozmowy oraz jej prowadzenie, dziękowanie, przedstawianie się, przedstawianie innych osób, ćwiczona jest komunikacja, rozwijana jest inteligencja emocjonalna, czyli znajomość własnych uczuć oraz umiejętność ich wyrażania, radzenie sobie ze złością oraz strachem.
❓ W jaki sposób prowadzone są zajęcia?
❓ Dla kogo przeznaczony jest TUS?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule
? https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych-tus
2022-05-29, 08:08
facebook
? Grupa psychoedukacyjna dla dorosłych z ADHD i ADD we Wrocławiu
❓ Czym jest i do kogo jest kierowana?
Jest to psychoedukacyjna grupa oparta na programie poznawczo-behawioralnej terapii osób dorosłych z diagnozą ADHD lub ADD. Po pierwsze, więc skupiająca się na niezwykle ważnej psychoedukacji, wzmacniającej zrozumienie zaburzeń, po drugie zaś na redukcji/ modyfikacji objawów w codziennym życiu. Wielu dorosłych posiadających diagnozę lub obserwujących u siebie objawy ADHD/ADD, zauważa, że zakłócają one ich życie osobiste i zawodowe. Często doświadczają wielu porażek, osiągają wyniki poniżej własnych oczekiwań i doświadczają problemów w relacjach. Grupa psychoedukacyjna to jeden z czynników leczących w diagnozie ADHD. Grupę prowadzi dwóch psychoterapeutów.
? Podstawowe cele pracy grupowej:
-lepsze zrozumienie objawów zaburzenia
-rozwijanie umiejętności organizowania i planowania
-lepsze panowanie nad rozpraszaniem się, koncentracją uwagi, pojawiającymi się myślami
-zwiększenie kontroli nad impulsywnością i nadruchliwością
-nabywanie umiejętności panowania nad lękiem
-zwiększenie samooceny osób z ADHD/ADD, zmiana nieadaptacyjnego myślenia na swój temat
⌚️ Czas trwania grupy:
Program grupy obejmuje 3-miesięczny cykl cotygodniowych spotkań. Jedno spotkanie trwa 1,5 h. Grupa spotyka się regularnie, raz w tygodniu o stałej porze.
? Prowadzący:
Katarzyna Zawadzka – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany trener TUS
Agnieszka Polak – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany trener TUS
? Koszty udziału w grupie:
180 zł – konsultacja wstępna kwalifikująca do grupy
150 zł – cena za jedno spotkanie (1,5 h.). Płatność z góry za wszystkie spotkania- 1800 zł.
Kwalifikacja do grupy poprzedzona jest konsultacją z psychoterapeutą.
Pacjenci, którzy są po diagnozie ADHD i ADD w naszym Centrum kwalifikowani są do grupy po uprzednim skonsultowaniu tego z diagnozującym psychiatrą lub psychologiem, bez konieczności odbywania dodatkowej konsultacji.
Grupa liczy od 6 do 9 osób. Grupę prowadzi 2 psychoterapeutów.
*Grupa rozpoczyna pracę, kiedy zbierze się minimum sześciu uczestników. Opłata za konsultację wstępną nie podlega zwrotowi.
? Terminy:
Grupa rozpoczyna pracę we wrześniu 2022 roku, kończy w listopadzie 2022 r.
Spotkania odbywać się będą we wtorki 8:30-10:00 (daty spotkań: 6IX, 13IX, 20IX, 27IX, 4X, 11X, 18X, 25X, 8XI, 15XI, 22XI, 29XI)
Zgłoszenia prosimy kierować:
? telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
https://psychoterapia.plus/grupa-psychoedukacyjna-dla-doroslych-z-adhd-i-add-we-wroclawiu/
Miejsce odbywania spotkań:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
#terapia #ADHD #adhdawareness #adhdlife #wrocław #wroclaw
❓ Czym jest i do kogo jest kierowana?
Jest to psychoedukacyjna grupa oparta na programie poznawczo-behawioralnej terapii osób dorosłych z diagnozą ADHD lub ADD. Po pierwsze, więc skupiająca się na niezwykle ważnej psychoedukacji, wzmacniającej zrozumienie zaburzeń, po drugie zaś na redukcji/ modyfikacji objawów w codziennym życiu. Wielu dorosłych posiadających diagnozę lub obserwujących u siebie objawy ADHD/ADD, zauważa, że zakłócają one ich życie osobiste i zawodowe. Często doświadczają wielu porażek, osiągają wyniki poniżej własnych oczekiwań i doświadczają problemów w relacjach. Grupa psychoedukacyjna to jeden z czynników leczących w diagnozie ADHD. Grupę prowadzi dwóch psychoterapeutów.
? Podstawowe cele pracy grupowej:
-lepsze zrozumienie objawów zaburzenia
-rozwijanie umiejętności organizowania i planowania
-lepsze panowanie nad rozpraszaniem się, koncentracją uwagi, pojawiającymi się myślami
-zwiększenie kontroli nad impulsywnością i nadruchliwością
-nabywanie umiejętności panowania nad lękiem
-zwiększenie samooceny osób z ADHD/ADD, zmiana nieadaptacyjnego myślenia na swój temat
⌚️ Czas trwania grupy:
Program grupy obejmuje 3-miesięczny cykl cotygodniowych spotkań. Jedno spotkanie trwa 1,5 h. Grupa spotyka się regularnie, raz w tygodniu o stałej porze.
? Prowadzący:
Katarzyna Zawadzka – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany trener TUS
Agnieszka Polak – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany trener TUS
? Koszty udziału w grupie:
180 zł – konsultacja wstępna kwalifikująca do grupy
150 zł – cena za jedno spotkanie (1,5 h.). Płatność z góry za wszystkie spotkania- 1800 zł.
Kwalifikacja do grupy poprzedzona jest konsultacją z psychoterapeutą.
Pacjenci, którzy są po diagnozie ADHD i ADD w naszym Centrum kwalifikowani są do grupy po uprzednim skonsultowaniu tego z diagnozującym psychiatrą lub psychologiem, bez konieczności odbywania dodatkowej konsultacji.
Grupa liczy od 6 do 9 osób. Grupę prowadzi 2 psychoterapeutów.
*Grupa rozpoczyna pracę, kiedy zbierze się minimum sześciu uczestników. Opłata za konsultację wstępną nie podlega zwrotowi.
? Terminy:
Grupa rozpoczyna pracę we wrześniu 2022 roku, kończy w listopadzie 2022 r.
Spotkania odbywać się będą we wtorki 8:30-10:00 (daty spotkań: 6IX, 13IX, 20IX, 27IX, 4X, 11X, 18X, 25X, 8XI, 15XI, 22XI, 29XI)
Zgłoszenia prosimy kierować:
? telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
https://psychoterapia.plus/grupa-psychoedukacyjna-dla-doroslych-z-adhd-i-add-we-wroclawiu/
Miejsce odbywania spotkań:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
#terapia #ADHD #adhdawareness #adhdlife #wrocław #wroclaw
2022-05-28, 08:07
facebook
⭐️ Wysoka wrażliwość a inne zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży
Zachowanie dziecka z wysoką wrażliwością bardzo często może być mylnie odbierane jako objaw w kategorii zaburzeń koncentracji uwagi, kiedy pod wpływem przebodźcowania dziecko nie jest w stanie już skupić się na zadaniach, przyswoić kolejnych poleceń, reaguje na wszelkie rozpraszające bodźce. Może mieć trudność z przestrzeganiem w takich sytuacjach obowiązujących zasad i norm. Ponadto w sytuacjach stresujących dziecko może wybuchnąć płaczem, zachowywać się agresywnie i być odbierane jako dziecko sprawiające trudności wychowawcze, a nawet prezentujące zachowania opozycyjno-buntownicze jako sposób uniknięcia stresujących i przytłaczających sytuacji. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze mogą być zaburzeniem wtórnie rozwijającym się, gdy w przypadku dziecka wysoko wrażliwego stosowane są nieadekwatne metody wychowawcze, a oczekiwania otoczenia nie są współmierne do możliwości dziecka, które nie wypracowało jeszcze innych strategii radzenia sobie. Dziecko wysoko wrażliwe może również doświadczać takich trudności jak zaburzenia lękowe, depresyjne ze względu na tendencję do znacznego zamartwiania się i myślenia o tym „co jeśli”.
Więcej na ten temat można przeczytać w artykule:
? https://psychoterapia.plus/dziecko-wysoko-wrazliwe/
#wysokowrażliwi #wysokowrażliwi #wysokowrażliwedziecko #wysokowrażliwaosoba #wysokowrażliwa #psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw
Zachowanie dziecka z wysoką wrażliwością bardzo często może być mylnie odbierane jako objaw w kategorii zaburzeń koncentracji uwagi, kiedy pod wpływem przebodźcowania dziecko nie jest w stanie już skupić się na zadaniach, przyswoić kolejnych poleceń, reaguje na wszelkie rozpraszające bodźce. Może mieć trudność z przestrzeganiem w takich sytuacjach obowiązujących zasad i norm. Ponadto w sytuacjach stresujących dziecko może wybuchnąć płaczem, zachowywać się agresywnie i być odbierane jako dziecko sprawiające trudności wychowawcze, a nawet prezentujące zachowania opozycyjno-buntownicze jako sposób uniknięcia stresujących i przytłaczających sytuacji. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze mogą być zaburzeniem wtórnie rozwijającym się, gdy w przypadku dziecka wysoko wrażliwego stosowane są nieadekwatne metody wychowawcze, a oczekiwania otoczenia nie są współmierne do możliwości dziecka, które nie wypracowało jeszcze innych strategii radzenia sobie. Dziecko wysoko wrażliwe może również doświadczać takich trudności jak zaburzenia lękowe, depresyjne ze względu na tendencję do znacznego zamartwiania się i myślenia o tym „co jeśli”.
Więcej na ten temat można przeczytać w artykule:
? https://psychoterapia.plus/dziecko-wysoko-wrazliwe/
#wysokowrażliwi #wysokowrażliwi #wysokowrażliwedziecko #wysokowrażliwaosoba #wysokowrażliwa #psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw
2022-05-27, 08:16
facebook
? Czym jest ADD?
Odmianą ADHD jest ADD (skrót od angielskiego Attention Deficit Disorder) to zaburzenia koncentracji uwagi. Problem ten traktowany jest jako odmiana ADHD, od jednostki tej odróżnia go brak nadpobudliwości ruchowej lub pojawianie się jej jedynie w nieznacznym natężeniu.
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
Odmianą ADHD jest ADD (skrót od angielskiego Attention Deficit Disorder) to zaburzenia koncentracji uwagi. Problem ten traktowany jest jako odmiana ADHD, od jednostki tej odróżnia go brak nadpobudliwości ruchowej lub pojawianie się jej jedynie w nieznacznym natężeniu.
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
2022-05-26, 08:10
facebook
‼️ Informujemy, że zostały ostatnie dwa wolne miejsca na roczne seminarium "Praca psychoterapeutyczna z młodzieżą."
? https://psychoterapia.plus/praca-psychoterapeutyczna-z-mlodzieza-roczne-seminarium/#psychoterapia
Zgłoszenia prosimy kierować:
? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDN3fH1JxVC2Q-gEs4narHXz-id2N98ZOeML01KiDMKa5CUw/viewform
Zapraszamy psychologów i psychoterapeutów pracujących z młodzieżą do uczestnictwa w rocznym seminarium z zakresu psychoterapeutycznej pracy z młodzieżą
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w piątki i trwać będą 4 godziny. W trakcie jednego spotkania odbędzie się:
– wykład
– praca z tekstem
– superwizja przypadków uczestników (grupa Balinta)
? Daty i tematy spotkań:
1) 16.09.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z nastolatkiem – potknięcie w rozwoju, załamanie rozwoju czy zaburzenie osobowości? Diagnoza psychodynamiczna i psychiatryczna – co leczymy u nastolatka?
2) 21.10.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z rodzicami – kłopoty wychowawcze, kryzys rodzinny czy delegowanie dziecka do chorowania? Kto na kogo i co projektuje? Co leczymy u rodziców nastolatka?
3) 18.11.2022 godziny 17:00 – 21:00 Metody pracy z nastolatkiem – który sposób jest optymalny? Kwalifikacja do socjoterapii, psychoterapii indywidualnej, psychoterapii indywidualnej rodziców, psychoterapii rodzinnej, leczenia oddziałowego pacjenta.
4) 16.12.2022 godziny 17:00 – 21:00 Praca z nastolatkiem – setting terapeutyczny z nastolatkiem, interwencje wobec pacjenta i techniki terapeutyczne.
5) 20.01.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z rodzicami – setting terapeutyczny z rodzicami, interwencje wobec rodziców, praca z relacją rodzic-dziecko.
6) 10.02.2023 godziny 17:00 – 21:00 Teorie rozwoju symbolizacji – jaką interpretację przyjmie niedojrzały umysł? Jak praca z nastolatkiem różni się od pracy z osobą dorosłą?
7) 17.03.2023 godziny 17:00 – 21:00 Lęk przed staniem się mężczyzną, lęk przed staniem się kobietą. Kompleks Edypa w adolescencji – jak życie nastolatka komplikuje jego seksualne ciało.
8 ) 21.04.2023 godziny 17:00 – 21:00 Wybrane jednostki diagnostyczne (wybór uzależniony będzie od zapotrzebowania grupy zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym, np. samobójstwa, zaburzenia odżywiania, uzależnienia, samookaleczenia). Opis i omówienie przypadków.
9) 19.05.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z „trudnym” nastolatkiem – milczenie, bunt, opór lub agresja kierowana w stronę psychoterapeuty.
10) 02.06.2023 godziny 17:00 – 21:00 Urealnienie roli terapeuty w pracy z pacjentem młodzieżowym. Dyskusja nad powszechnymi dylematami i ograniczeniami :
– obezwładniający lęk o życie i zdrowie pacjenta,
– brak współpracy ze strony rodziców,
– delegowanie terapeuty przez rodziców pacjenta do opieki nad pacjentem,
– rywalizacja rodziców z terapeutą lub terapeuty z rodzicami,
– zabieranie pacjenta z terapii przez rodziców w momencie zdrowienia pacjenta,
– aspiracje terapeutów do „korektywnego rodzicielstwa”.
? Warunek uczestnictwa:
– praca terapeutyczna z młodzieżą
– grupa zamknięta (max. 10 osób), tzn. że każdy uczestnik decyduje się na udział we wszystkich spotkaniach w ciągu roku.
? Prowadząca:
Joanna Bilińska-Gorzelnik – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta psychodynamiczny, superwizor szkoleniowy Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego. Prowadzi zajęcia ze studentami I roku Psychodynamicznego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w KCP.
Koszt udziału w seminarium: Całość: 3500 zł. Możliwa płatność raz w miesiącu po 350 zł/spotkanie.
Miejsce odbywania się seminarium:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49/51
piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
#psychoterapeuta #psychoterapia #młodzież #psycholog #psychologia #wroclaw #wrocław
? https://psychoterapia.plus/praca-psychoterapeutyczna-z-mlodzieza-roczne-seminarium/#psychoterapia
Zgłoszenia prosimy kierować:
? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDN3fH1JxVC2Q-gEs4narHXz-id2N98ZOeML01KiDMKa5CUw/viewform
Zapraszamy psychologów i psychoterapeutów pracujących z młodzieżą do uczestnictwa w rocznym seminarium z zakresu psychoterapeutycznej pracy z młodzieżą
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w piątki i trwać będą 4 godziny. W trakcie jednego spotkania odbędzie się:
– wykład
– praca z tekstem
– superwizja przypadków uczestników (grupa Balinta)
? Daty i tematy spotkań:
1) 16.09.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z nastolatkiem – potknięcie w rozwoju, załamanie rozwoju czy zaburzenie osobowości? Diagnoza psychodynamiczna i psychiatryczna – co leczymy u nastolatka?
2) 21.10.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z rodzicami – kłopoty wychowawcze, kryzys rodzinny czy delegowanie dziecka do chorowania? Kto na kogo i co projektuje? Co leczymy u rodziców nastolatka?
3) 18.11.2022 godziny 17:00 – 21:00 Metody pracy z nastolatkiem – który sposób jest optymalny? Kwalifikacja do socjoterapii, psychoterapii indywidualnej, psychoterapii indywidualnej rodziców, psychoterapii rodzinnej, leczenia oddziałowego pacjenta.
4) 16.12.2022 godziny 17:00 – 21:00 Praca z nastolatkiem – setting terapeutyczny z nastolatkiem, interwencje wobec pacjenta i techniki terapeutyczne.
5) 20.01.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z rodzicami – setting terapeutyczny z rodzicami, interwencje wobec rodziców, praca z relacją rodzic-dziecko.
6) 10.02.2023 godziny 17:00 – 21:00 Teorie rozwoju symbolizacji – jaką interpretację przyjmie niedojrzały umysł? Jak praca z nastolatkiem różni się od pracy z osobą dorosłą?
7) 17.03.2023 godziny 17:00 – 21:00 Lęk przed staniem się mężczyzną, lęk przed staniem się kobietą. Kompleks Edypa w adolescencji – jak życie nastolatka komplikuje jego seksualne ciało.
8 ) 21.04.2023 godziny 17:00 – 21:00 Wybrane jednostki diagnostyczne (wybór uzależniony będzie od zapotrzebowania grupy zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym, np. samobójstwa, zaburzenia odżywiania, uzależnienia, samookaleczenia). Opis i omówienie przypadków.
9) 19.05.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z „trudnym” nastolatkiem – milczenie, bunt, opór lub agresja kierowana w stronę psychoterapeuty.
10) 02.06.2023 godziny 17:00 – 21:00 Urealnienie roli terapeuty w pracy z pacjentem młodzieżowym. Dyskusja nad powszechnymi dylematami i ograniczeniami :
– obezwładniający lęk o życie i zdrowie pacjenta,
– brak współpracy ze strony rodziców,
– delegowanie terapeuty przez rodziców pacjenta do opieki nad pacjentem,
– rywalizacja rodziców z terapeutą lub terapeuty z rodzicami,
– zabieranie pacjenta z terapii przez rodziców w momencie zdrowienia pacjenta,
– aspiracje terapeutów do „korektywnego rodzicielstwa”.
? Warunek uczestnictwa:
– praca terapeutyczna z młodzieżą
– grupa zamknięta (max. 10 osób), tzn. że każdy uczestnik decyduje się na udział we wszystkich spotkaniach w ciągu roku.
? Prowadząca:
Joanna Bilińska-Gorzelnik – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta psychodynamiczny, superwizor szkoleniowy Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego. Prowadzi zajęcia ze studentami I roku Psychodynamicznego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w KCP.
Koszt udziału w seminarium: Całość: 3500 zł. Możliwa płatność raz w miesiącu po 350 zł/spotkanie.
Miejsce odbywania się seminarium:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49/51
piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
#psychoterapeuta #psychoterapia #młodzież #psycholog #psychologia #wroclaw #wrocław
2022-05-25, 17:04
facebook
? https://psychoterapia.plus/10-drog-do-niezrozumienia-dziecka
2022-05-25, 11:43
facebook
Socjoterapia Wrocław – prowadzimy nabór do nowych grup!
⭐️ https://psychoterapia.plus/socjoterapia/
?Umów się na konsultacje wstępną: 690 002 218
? Terminy:
poniedziałek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat (grupa w trakcie rekrutacji – grupa rozpoczyna zajęcia we wrześniu 20222 i kończy 22.06.2023)
czwartek – 18:30 – 20:00 grupa 12 – 14 lat (grupa w trakcie rekrutacji – grupa rozpoczyna zajęcia we wrześniu 20222 i kończy 22.06.2023)
❓ Socjoterapia Wrocław – co to i dla kogo?
Socjoterapia to forma pomocy realizowana w trakcie zajęć grupowych (6-12 osób) skierowana do dzieci i młodzieży u których obserwujemy:
– nieśmiałość i wycofanie
– nadpobudliwość
– agresywność, wybuchowość, konfliktowość
– trudności w konstruktywnym wyrażaniu i rozładowywaniu emocji
– trudności w radzeniu sobie z porażkami
– trudności we współpracy z innymi
– trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktu
– niskie poczucie własnej wartości
– lęk społeczny
– wchodzenie w rolę kozła ofiarnego w grupie
– zajęcia skierowane są również do uczniów objętych indywidualnym nauczaniem, którzy w zaleceniach z orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej mają udział w terapii
Cele socjoterapii we Wrocławiu:
Celem zajęć jest stworzenie dzieciom warunków do prawidłowego i konstruktywnego doświadczania sytuacji społecznych, rozwój wiedzy dziecka o samym sobie, o innych ludziach oraz ukształtowanie rozumienia relacji interpersonalnych. Dzieci i młodzież uczą się prawidłowo reagować, wyrażać i rozładowywać emocje, nazywać relacje, rozwiązywać konflikty i komunikować się. Nabycie tych umiejętności stanowi bezcenny kapitał pomagający nawiązywać wartościowe relacje z innymi ludźmi oraz wpływa na wzrost pozytywnego postrzegania siebie, co przekłada się na pozytywną samoocenę i oraz zwiększa poczucie samoakceptacji.
? Socjoterapia Wrocław – koszty:
180 zł – konsultacje wstępne kwalifikujące do grupy (konsultacje obejmują od 1 do 3 spotkań)
150 zł – cena za jedno spotkanie (90 minut)
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
Miejsce odbywania się zajęć Socjoterapii:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2, Wrocław
#socjoterapia #wrocław #młodzież
⭐️ https://psychoterapia.plus/socjoterapia/
?Umów się na konsultacje wstępną: 690 002 218
? Terminy:
poniedziałek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat (grupa w trakcie rekrutacji – grupa rozpoczyna zajęcia we wrześniu 20222 i kończy 22.06.2023)
czwartek – 18:30 – 20:00 grupa 12 – 14 lat (grupa w trakcie rekrutacji – grupa rozpoczyna zajęcia we wrześniu 20222 i kończy 22.06.2023)
❓ Socjoterapia Wrocław – co to i dla kogo?
Socjoterapia to forma pomocy realizowana w trakcie zajęć grupowych (6-12 osób) skierowana do dzieci i młodzieży u których obserwujemy:
– nieśmiałość i wycofanie
– nadpobudliwość
– agresywność, wybuchowość, konfliktowość
– trudności w konstruktywnym wyrażaniu i rozładowywaniu emocji
– trudności w radzeniu sobie z porażkami
– trudności we współpracy z innymi
– trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktu
– niskie poczucie własnej wartości
– lęk społeczny
– wchodzenie w rolę kozła ofiarnego w grupie
– zajęcia skierowane są również do uczniów objętych indywidualnym nauczaniem, którzy w zaleceniach z orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej mają udział w terapii
Cele socjoterapii we Wrocławiu:
Celem zajęć jest stworzenie dzieciom warunków do prawidłowego i konstruktywnego doświadczania sytuacji społecznych, rozwój wiedzy dziecka o samym sobie, o innych ludziach oraz ukształtowanie rozumienia relacji interpersonalnych. Dzieci i młodzież uczą się prawidłowo reagować, wyrażać i rozładowywać emocje, nazywać relacje, rozwiązywać konflikty i komunikować się. Nabycie tych umiejętności stanowi bezcenny kapitał pomagający nawiązywać wartościowe relacje z innymi ludźmi oraz wpływa na wzrost pozytywnego postrzegania siebie, co przekłada się na pozytywną samoocenę i oraz zwiększa poczucie samoakceptacji.
? Socjoterapia Wrocław – koszty:
180 zł – konsultacje wstępne kwalifikujące do grupy (konsultacje obejmują od 1 do 3 spotkań)
150 zł – cena za jedno spotkanie (90 minut)
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
Miejsce odbywania się zajęć Socjoterapii:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2, Wrocław
#socjoterapia #wrocław #młodzież
2022-05-24, 16:27
facebook
? Czym jest terapia zabawą?
Terapia zabawą jest „dynamiczną, interpersonalną relacją między dzieckiem (lub osobą w dowolnym wieku) a terapeutą przeszkolonym w procedurach terapii zabawą, który za pomocą odpowiednich materiałów wspomaga rozwój bezpiecznej relacji, żeby dziecko/osoba w dowolnym wieku mogło w pełni wyrażać i eksplorować swoje Ja (uczucia, myśli, doświadczenia i zachowania) poprzez zabawę, naturalny środek komunikowania się dziecka, w celu optymalnego wzrostu i rozwoju” (Landreth, 2016).
? https://psychoterapia.plus/moc-zabawy/
#psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw #zabawa #terapia
Terapia zabawą jest „dynamiczną, interpersonalną relacją między dzieckiem (lub osobą w dowolnym wieku) a terapeutą przeszkolonym w procedurach terapii zabawą, który za pomocą odpowiednich materiałów wspomaga rozwój bezpiecznej relacji, żeby dziecko/osoba w dowolnym wieku mogło w pełni wyrażać i eksplorować swoje Ja (uczucia, myśli, doświadczenia i zachowania) poprzez zabawę, naturalny środek komunikowania się dziecka, w celu optymalnego wzrostu i rozwoju” (Landreth, 2016).
? https://psychoterapia.plus/moc-zabawy/
#psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw #zabawa #terapia
2022-05-24, 08:22
facebook
? Roczna grupa szkoleniowa – superwizyjna dla terapeutów TUS we Wrocławiu
? https://psychoterapia.plus/z-mysla-o-trenerach-tus-roczna-grupa-szkoleniowo-superwizyjna/
Zapraszamy psychologów dziecięcych, pedagogów, terapeutów i trenerów TUS pracujących grupowo z dziećmi (od 4 do 11 lat) do uczestnictwa w rocznej grupie szkoleniowo-superwizyjnej z zakresu prowadzenia zajęć TUS.
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w piątki i trwać będą 4 godziny. W trakcie jednego spotkania odbędzie się:
? omówienie konkretnego zagadnienia będącego tematem przewodnim spotkania
? omówienie wybranej umiejętności społecznej wraz z materiałami do pracy z dziećmi i rodzicami (gotowe scenariusze)
? superwizja przypadków uczestników grupy
? Daty i tematy spotkań:
1) 28.10.2022 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Rekrutacja, dobór do grupy – właściwe rozpoznanie potrzeb uczestników – diagnoza a wywiad diagnostyczny. Co podlega terapii? Potrzeby indywidualne a potrzeby grupy. Dbanie o dynamikę procesu terapeutycznego.
2) 25.11.2022 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Organizacja przestrzeni terapeutycznej – przygotowanie gabinetu, pomocy. Struktura zajęć – korzystanie ze scenariuszy, gotowych pomysłów a uważność na aktualne potrzeby uczestników. Czy trening odbywa się tylko w gabinecie?
3) 09.12.2022 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Zrozumienie trudności uczestników – kłopoty wychowawcze, kryzys rodzinny, delegowanie dziecka do terapii, specyfika pracy z dziećmi z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Kiedy terapia pogłębia objaw?
4) 13.01.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Proces grupowy – jawne i ukryte normy grupowe, wzajemne relacje uczestników, dynamika procesu grupowego, modele sprawowania władzy przez terapeutę.
5) 03.02.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Zachwianie dynamiki procesu grupowego – konflikty w grupie, bierność uczestników, reagowanie na kryzys w grupie, kryzys jako nowy etap w pracy grupy.
6) 10.03.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Trudne zachowania, trudne interwencje – zrozumienie przemocy i agresji wśród uczestników, milczenie, bunt, opór, trudne rozmowy o zaburzeniach. Czy TUS to grupa wsparcia, czy trening?
7) 14.04.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Praca z rodzicami – konsultacje po treningach, konsultacje interwencyjne, angażowanie rodziców w proces. Jak zadbać o pozytywne relacje z rodzicami?
8 ) 12.05.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Generalizacja umiejętności – procedury wzmacniające podtrzymywanie umiejętności, transfer umiejętności. Czy w procesie jest “przestrzeń” na włączenie środowiska wychowawczego i szkolnego dziecka?
9) 16.06.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Kończenie pracy z grupą – ocena postępów, ewaluacja zamierzonych celów (prezentacja narzędzia), pożegnanie z grupą. Odejścia uczestników, terapeuty w trakcie procesu, przeżywanie przerwania, zakończenia wspólnej pracy jako utraty.
❗️ Warunek uczestnictwa:
– prowadzenie zajęć z Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci w wieku od 4 do 11 lat
– grupa zamknięta (max. 12 osób), tzn. że każdy uczestnik decyduje się na udział we wszystkich spotkaniach w ciągu roku.
? Prowadzące:
Katarzyna Zawadzka – psycholog, pedagog, certyfikowany trener TUS, nauczyciel mianowany w trakcie dyplomowania, obecnie w trakcie specjalizacji z Psychoterapii Dzieci i Młodzieży. Od lat pracuje z dziećmi (do niedawna również jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej). Jest członkiem i liderem wielu zespołów zadaniowych w szkole i przedszkolu m.in. ds udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz diagnozą zaburzeń autystycznych. Prowadzi treningi TUS w trzech grupach wiekowych: od przedszkola po starszy wiek szkolny. Prowadzi również autorski program spotkań (Jak wspierać rozwój społeczny i emocjonalny dziecka) dla rodziców dzieci, które uczestniczą w zajęciach z Treningu Umiejętności Społecznych.
Agnieszka Polak – psycholog, certyfikowany trener TUS, psychoterapeuta systemowy w trakcie szkolenia. Od lat pracuje jako psycholog w Zespole Szkół Integracyjnych, gdzie prowadzi terapię młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracuje z dziećmi i młodzieżą głównie ze spektrum autyzmu. Prowadzi treningi TUS w czterech grupach wiekowych: od przedszkola po młodzież licealną. Prowadzi również autorski program spotkań (Jak wspierać rozwój społeczny i emocjonalny dziecka) dla rodziców dzieci, które uczestniczą w zajęciach z Treningu Umiejętności Społecznych.
? Koszt udziału w seminarium: Całość: 2700 zł. Możliwa płatność raz w miesiącu po 300 zł/spotkanie.
Zgłoszenia prosimy kierować:
? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdnpiY5-mXv7GINKPp-Ca6Dh_OzzP16dvLEGVUFdgcVZsVHAg/viewform
Miejsce odbywania się seminarium:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
*W przypadku braku możliwości spotkań w gabinecie, zajęcia realizowane będą on-line.
#psycholog #psychologia #pedagog #pedagogika #trenertus #tus #treningumiejetnoscispolecznych #wrocław #wroclaw
? https://psychoterapia.plus/z-mysla-o-trenerach-tus-roczna-grupa-szkoleniowo-superwizyjna/
Zapraszamy psychologów dziecięcych, pedagogów, terapeutów i trenerów TUS pracujących grupowo z dziećmi (od 4 do 11 lat) do uczestnictwa w rocznej grupie szkoleniowo-superwizyjnej z zakresu prowadzenia zajęć TUS.
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w piątki i trwać będą 4 godziny. W trakcie jednego spotkania odbędzie się:
? omówienie konkretnego zagadnienia będącego tematem przewodnim spotkania
? omówienie wybranej umiejętności społecznej wraz z materiałami do pracy z dziećmi i rodzicami (gotowe scenariusze)
? superwizja przypadków uczestników grupy
? Daty i tematy spotkań:
1) 28.10.2022 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Rekrutacja, dobór do grupy – właściwe rozpoznanie potrzeb uczestników – diagnoza a wywiad diagnostyczny. Co podlega terapii? Potrzeby indywidualne a potrzeby grupy. Dbanie o dynamikę procesu terapeutycznego.
2) 25.11.2022 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Organizacja przestrzeni terapeutycznej – przygotowanie gabinetu, pomocy. Struktura zajęć – korzystanie ze scenariuszy, gotowych pomysłów a uważność na aktualne potrzeby uczestników. Czy trening odbywa się tylko w gabinecie?
3) 09.12.2022 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Zrozumienie trudności uczestników – kłopoty wychowawcze, kryzys rodzinny, delegowanie dziecka do terapii, specyfika pracy z dziećmi z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Kiedy terapia pogłębia objaw?
4) 13.01.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Proces grupowy – jawne i ukryte normy grupowe, wzajemne relacje uczestników, dynamika procesu grupowego, modele sprawowania władzy przez terapeutę.
5) 03.02.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Zachwianie dynamiki procesu grupowego – konflikty w grupie, bierność uczestników, reagowanie na kryzys w grupie, kryzys jako nowy etap w pracy grupy.
6) 10.03.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Trudne zachowania, trudne interwencje – zrozumienie przemocy i agresji wśród uczestników, milczenie, bunt, opór, trudne rozmowy o zaburzeniach. Czy TUS to grupa wsparcia, czy trening?
7) 14.04.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Praca z rodzicami – konsultacje po treningach, konsultacje interwencyjne, angażowanie rodziców w proces. Jak zadbać o pozytywne relacje z rodzicami?
8 ) 12.05.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Generalizacja umiejętności – procedury wzmacniające podtrzymywanie umiejętności, transfer umiejętności. Czy w procesie jest “przestrzeń” na włączenie środowiska wychowawczego i szkolnego dziecka?
9) 16.06.2023 (piątek) godzina 17:00 – 21:00
Kończenie pracy z grupą – ocena postępów, ewaluacja zamierzonych celów (prezentacja narzędzia), pożegnanie z grupą. Odejścia uczestników, terapeuty w trakcie procesu, przeżywanie przerwania, zakończenia wspólnej pracy jako utraty.
❗️ Warunek uczestnictwa:
– prowadzenie zajęć z Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci w wieku od 4 do 11 lat
– grupa zamknięta (max. 12 osób), tzn. że każdy uczestnik decyduje się na udział we wszystkich spotkaniach w ciągu roku.
? Prowadzące:
Katarzyna Zawadzka – psycholog, pedagog, certyfikowany trener TUS, nauczyciel mianowany w trakcie dyplomowania, obecnie w trakcie specjalizacji z Psychoterapii Dzieci i Młodzieży. Od lat pracuje z dziećmi (do niedawna również jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej). Jest członkiem i liderem wielu zespołów zadaniowych w szkole i przedszkolu m.in. ds udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz diagnozą zaburzeń autystycznych. Prowadzi treningi TUS w trzech grupach wiekowych: od przedszkola po starszy wiek szkolny. Prowadzi również autorski program spotkań (Jak wspierać rozwój społeczny i emocjonalny dziecka) dla rodziców dzieci, które uczestniczą w zajęciach z Treningu Umiejętności Społecznych.
Agnieszka Polak – psycholog, certyfikowany trener TUS, psychoterapeuta systemowy w trakcie szkolenia. Od lat pracuje jako psycholog w Zespole Szkół Integracyjnych, gdzie prowadzi terapię młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracuje z dziećmi i młodzieżą głównie ze spektrum autyzmu. Prowadzi treningi TUS w czterech grupach wiekowych: od przedszkola po młodzież licealną. Prowadzi również autorski program spotkań (Jak wspierać rozwój społeczny i emocjonalny dziecka) dla rodziców dzieci, które uczestniczą w zajęciach z Treningu Umiejętności Społecznych.
? Koszt udziału w seminarium: Całość: 2700 zł. Możliwa płatność raz w miesiącu po 300 zł/spotkanie.
Zgłoszenia prosimy kierować:
? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdnpiY5-mXv7GINKPp-Ca6Dh_OzzP16dvLEGVUFdgcVZsVHAg/viewform
Miejsce odbywania się seminarium:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
*W przypadku braku możliwości spotkań w gabinecie, zajęcia realizowane będą on-line.
#psycholog #psychologia #pedagog #pedagogika #trenertus #tus #treningumiejetnoscispolecznych #wrocław #wroclaw
2022-05-23, 11:42
facebook
Ciąża to niewątpliwie wyjątkowy czas w życiu kobiety, który wiąże się z wieloma zmianami. Emocje, które mu towarzyszą zależne są od wielu czynników m. in. biologicznych, społecznych czy ekonomicznych. Z pewnością wiele przyszłych mam przeżywa stres związany z obawą o prawidłowy rozwój płodu. Szybki rozwój medycyny daje coraz większe możliwości diagnostyczne w okresie prenatalnym, a co za tym idzie wzrost przeżywalności dzieci dzięki oddziaływaniom medycznym na wczesnym etapie rozwoju.
Są jednak przypadki gdzie medycyna jest bezradna, a ciąża kończy się poronieniem.
Strata prokreacyjna (poronienie) dotyka nawet 30% procent ciąż, co pokazuje skalę zjawiska, z którym tak wiele kobiet musi się mierzyć. Doświadczenie straty ciąży może być dla kobiety stresujące, a nawet traumatyzujące. Sposób przeżywania żałoby po nienarodzony dziecku jest zależny od indywidualnych predyspozycji psychologicznych, ale także od wsparcia udzielanego przez otoczenie.
Więcej na temat poradnictwa w żałobie dla kobiet doświadczających straty prokreacyjnej znaleźć można na stronie:
? https://psychoterapia.plus/poradnictwo-w-zalobie-grief-counseling-dla-kobiet-doswiadczajacych-straty-prokreacyjnej/
#poronienie #poronienia #griefcounseling #griefcounselling #psycholog #psychologia #psychology #wrocław #wroclaw
Są jednak przypadki gdzie medycyna jest bezradna, a ciąża kończy się poronieniem.
Strata prokreacyjna (poronienie) dotyka nawet 30% procent ciąż, co pokazuje skalę zjawiska, z którym tak wiele kobiet musi się mierzyć. Doświadczenie straty ciąży może być dla kobiety stresujące, a nawet traumatyzujące. Sposób przeżywania żałoby po nienarodzony dziecku jest zależny od indywidualnych predyspozycji psychologicznych, ale także od wsparcia udzielanego przez otoczenie.
Więcej na temat poradnictwa w żałobie dla kobiet doświadczających straty prokreacyjnej znaleźć można na stronie:
? https://psychoterapia.plus/poradnictwo-w-zalobie-grief-counseling-dla-kobiet-doswiadczajacych-straty-prokreacyjnej/
#poronienie #poronienia #griefcounseling #griefcounselling #psycholog #psychologia #psychology #wrocław #wroclaw
2022-05-22, 11:43
facebook
? https://psychoterapia.plus/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-smierci/#more-2902
2022-05-21, 11:40
facebook
? https://psychoterapia.plus/chwalic-czy-nie-chwalic-jak-skonstruowac-pochwale-aby-byla-skuteczna/#more-2841
2022-05-20, 11:40
facebook
? Ucz się szybciej, pamiętaj dłużej!
Trening pamięci i koncentracji to cykl zajęć mających na celu poprawę umiejętności w zakresie zapamiętywania i koncentracji uwagi, co z kolei przyczynia się do realnych korzyści podczas procesu uczenia się- wyraźnie zwiększa jego skuteczność a jednocześnie skraca czas potrzebny na przyswojenie danych treści. Trening pozwala usprawnić funkcje poznawcze takie jak pamięć, uwaga, percepcja wzrokowa czy słuchowa, a także wyobraźnia np. myślenie symboliczne i abstrakcyjne. Podczas zajęć uczestnicy poznają nowe, ciekawe sposoby na zapamiętywanie i koncentrację. Uczą się tworzyć notatki wizualne oraz samodzielnie planować swoją naukę. Rozwijają zdolność logicznego myślenia, poprawiają swój refleks i spostrzegawczość. Poznają sposoby na opanowanie stresu i zdenerwowania. Ćwiczenia praktyczne są oparte o materiał szkolny tak, aby w możliwie maksymalnym stopniu uczestnicy mogli wykorzystać poznane techniki i nabyte umiejętności w praktyce.
Dla kogo?
Zgłoś się, jeżeli Twoje dziecko:
? ma trudności z dłuższą koncentracją uwagi,
? łatwo ulega rozproszeniu pod wpływem słabych nawet bodźców,
? jest impulsywne i nadpobudliwe- mówi i działa zbyt pochopnie;
? ma problem z zachowaniem jednej pozycji ciała przez dłuższy czas np. siedząc na dywanie lub krześle,
? sprawia wrażenie jakby nie słuchało przekazywanych mu komunikatów,
? nie kończy rozpoczętych prac lub wykonuje je szybko i niedokładnie,
? gubi przybory szkolne oraz rzeczy potrzebne do nauki i pracy,
? zapomina o codziennych obowiązkach i zadaniach,
? niechętnie podejmuje zadania wymagające dłuższego wysiłku intelektualnego,
? ma niską motywację do nauki,
? posiada słabe zdolności zapamiętywania, myślenia logicznego i wizualnego;
? ma trudności z planowaniem i organizacją samodzielnej nauki,
? posiada zalecenia do udziału w zajęciach rozwijających umiejętności uczenia się w opinii lub orzeczeniu.
Jakie są cele?
? większa zdolność koncentracji uwagi,
? poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),
wzrost motywacji do nauki,
? rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego;
? kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania;
? wzrost wiary we własne możliwości,
? nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki,
? większa efektywność uczenia się,
? lepsze radzenie sobie ze stresem w szkole związanym ze sprawdzianami, kartkówkami czy odpowiedziami ustnymi.
Koszty:
180 zł – konsultacja wstępna. Na pierwsze spotkanie zaproszeni są jedynie rodzice w celu zebrania wywiadu o funkcjonowaniu dziecka i zaobserwowanych trudnościach. Jest to czas poświęcony na dokładne przeanalizowanie okresu prenatalnego, etapu wczesnodziecięcego, oraz trudności z jakimi zmaga się dziecko na co dzień. Na pierwsze spotkanie proszę przygotować kopie dokumentów dziecka (np. kopie opinii lub orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej, informacje o funkcjonowaniu dziecka od nauczyciela).
150 zł – cena za jedno spotkanie grupowe (60 minut)
180 zł – cena za jedno spotkanie indywidualne (50 minut)
*Grupa rozpoczyna pracę, kiedy zbierze się minimum czwórka dzieci. Opłata za konsultacje wstępne nie podlega zwrotowi.
*Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Cały cykl to 30 spotkań.
Długość trwania zajęć indywidualnych ustalana jest z terapeutą.
? Prowadzący zajęcia we Wrocławiu:
mgr Magdalena Dworaczek – pedagog, certyfikowany trener TUS
mgr Magdalena Tomaszczyk – pedagog, certyfikowany trener TUS, certyfikowany trener TZA
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
Miejsce odbywania się zajęć:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
? https://psychoterapia.plus/trening-pamieci-i-koncentracji/
#koncentracja #koncentracjauwagi #koncentracja #pamięć #pamięć #ćwiczpamięć #nauka #nauka #zajęciadladzieci #zajęciadladzieci #wrocław
Trening pamięci i koncentracji to cykl zajęć mających na celu poprawę umiejętności w zakresie zapamiętywania i koncentracji uwagi, co z kolei przyczynia się do realnych korzyści podczas procesu uczenia się- wyraźnie zwiększa jego skuteczność a jednocześnie skraca czas potrzebny na przyswojenie danych treści. Trening pozwala usprawnić funkcje poznawcze takie jak pamięć, uwaga, percepcja wzrokowa czy słuchowa, a także wyobraźnia np. myślenie symboliczne i abstrakcyjne. Podczas zajęć uczestnicy poznają nowe, ciekawe sposoby na zapamiętywanie i koncentrację. Uczą się tworzyć notatki wizualne oraz samodzielnie planować swoją naukę. Rozwijają zdolność logicznego myślenia, poprawiają swój refleks i spostrzegawczość. Poznają sposoby na opanowanie stresu i zdenerwowania. Ćwiczenia praktyczne są oparte o materiał szkolny tak, aby w możliwie maksymalnym stopniu uczestnicy mogli wykorzystać poznane techniki i nabyte umiejętności w praktyce.
Dla kogo?
Zgłoś się, jeżeli Twoje dziecko:
? ma trudności z dłuższą koncentracją uwagi,
? łatwo ulega rozproszeniu pod wpływem słabych nawet bodźców,
? jest impulsywne i nadpobudliwe- mówi i działa zbyt pochopnie;
? ma problem z zachowaniem jednej pozycji ciała przez dłuższy czas np. siedząc na dywanie lub krześle,
? sprawia wrażenie jakby nie słuchało przekazywanych mu komunikatów,
? nie kończy rozpoczętych prac lub wykonuje je szybko i niedokładnie,
? gubi przybory szkolne oraz rzeczy potrzebne do nauki i pracy,
? zapomina o codziennych obowiązkach i zadaniach,
? niechętnie podejmuje zadania wymagające dłuższego wysiłku intelektualnego,
? ma niską motywację do nauki,
? posiada słabe zdolności zapamiętywania, myślenia logicznego i wizualnego;
? ma trudności z planowaniem i organizacją samodzielnej nauki,
? posiada zalecenia do udziału w zajęciach rozwijających umiejętności uczenia się w opinii lub orzeczeniu.
Jakie są cele?
? większa zdolność koncentracji uwagi,
? poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),
wzrost motywacji do nauki,
? rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego;
? kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania;
? wzrost wiary we własne możliwości,
? nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki,
? większa efektywność uczenia się,
? lepsze radzenie sobie ze stresem w szkole związanym ze sprawdzianami, kartkówkami czy odpowiedziami ustnymi.
Koszty:
180 zł – konsultacja wstępna. Na pierwsze spotkanie zaproszeni są jedynie rodzice w celu zebrania wywiadu o funkcjonowaniu dziecka i zaobserwowanych trudnościach. Jest to czas poświęcony na dokładne przeanalizowanie okresu prenatalnego, etapu wczesnodziecięcego, oraz trudności z jakimi zmaga się dziecko na co dzień. Na pierwsze spotkanie proszę przygotować kopie dokumentów dziecka (np. kopie opinii lub orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej, informacje o funkcjonowaniu dziecka od nauczyciela).
150 zł – cena za jedno spotkanie grupowe (60 minut)
180 zł – cena za jedno spotkanie indywidualne (50 minut)
*Grupa rozpoczyna pracę, kiedy zbierze się minimum czwórka dzieci. Opłata za konsultacje wstępne nie podlega zwrotowi.
*Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Cały cykl to 30 spotkań.
Długość trwania zajęć indywidualnych ustalana jest z terapeutą.
? Prowadzący zajęcia we Wrocławiu:
mgr Magdalena Dworaczek – pedagog, certyfikowany trener TUS
mgr Magdalena Tomaszczyk – pedagog, certyfikowany trener TUS, certyfikowany trener TZA
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
Miejsce odbywania się zajęć:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
? https://psychoterapia.plus/trening-pamieci-i-koncentracji/
#koncentracja #koncentracjauwagi #koncentracja #pamięć #pamięć #ćwiczpamięć #nauka #nauka #zajęciadladzieci #zajęciadladzieci #wrocław
2022-05-19, 21:34
facebook
ADHD to skrót od ang. attention deficit hyperactivity disorder), w polskiej klasyfikacji oznaczający zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. W klasyfikacji ICD-10 określane jako zaburzenie hiperkinetyczne (F90). ADHD jest zaburzeniem neurorozwojowym, co oznacza, że w trakcie rozwoju ośrodkowego układu nerwowego doszło do zaburzeń w kształtowaniu funkcji mózgu.
Objawy ADHD można określić również jako problemy z funkcjami wykonawczymi, które koncentrują się głównie wokół:
? deficytów uwagi
? hiperaktywności
? nadpobudliwości ruchowej lub impulsywności
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
Objawy ADHD można określić również jako problemy z funkcjami wykonawczymi, które koncentrują się głównie wokół:
? deficytów uwagi
? hiperaktywności
? nadpobudliwości ruchowej lub impulsywności
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
2022-05-19, 10:51
facebook
? https://psychoterapia.plus/po-co-dziecku-granice/#more-159
2022-05-18, 11:39
facebook
W wielu artykułach poświęconych zagadnieniom związanym z wyborem odpowiedniego psychoterapeuty autorzy jako jeden z ważnych punktów, na który należy zwrócić szczególną uwagę, podają regularną superwizję. Dla osoby niezwiązanej z psychologią termin ten może być niejednoznaczny i nasuwać wiele pytań.
? Czym zatem jest superwizja i dlaczego jest aż tak istotna?
Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w artykule:
⭐ https://psychoterapia.plus/czym-jest-superwizja-i-dlaczego-jest-tak-wazna/
#superwizja #superwizja #psycholog #psychologia #wrocław #wroclaw
? Czym zatem jest superwizja i dlaczego jest aż tak istotna?
Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w artykule:
⭐ https://psychoterapia.plus/czym-jest-superwizja-i-dlaczego-jest-tak-wazna/
#superwizja #superwizja #psycholog #psychologia #wrocław #wroclaw
2022-05-17, 11:38
facebook
Podjąłeś właśnie decyzję o wizycie z dzieckiem u psychologa, zastanawiasz się, jak może ona wyglądać, jak się przygotować, o co będzie pytać psycholog, czy zabrać ze sobą dziecko. Stawianie pytań i nagromadzenie wątpliwości nie jest w tej sytuacji niczym niepokojącym, masz prawo w nowej sytuacji czuć się niepewnie. Jako uważny rodzic chcesz zadbać także o swoje dziecko, które w tej sytuacji również może czuć pewien niepokój. Jak przygotować się do wizyty oraz jak można sobie i dziecku pomóc w tej nowej sytuacji, przedstawimy poniżej.
❓Kiedy zdecydować się na wizytę u psychologa dziecięcego?
❓Jak wygląda pierwsza wizyta?
❓Jak wygląda spotkanie dziecka z psychologiem?
Odpowiedź na te pytania oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule psycholog oraz trenera umiejętności społecznych - Katarzyny Zawadzkiej
? https://psychoterapia.plus/pierwsza-wizyta-u-psychologa-dzieciecego-jak-sie-przygotowac
❓Kiedy zdecydować się na wizytę u psychologa dziecięcego?
❓Jak wygląda pierwsza wizyta?
❓Jak wygląda spotkanie dziecka z psychologiem?
Odpowiedź na te pytania oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule psycholog oraz trenera umiejętności społecznych - Katarzyny Zawadzkiej
? https://psychoterapia.plus/pierwsza-wizyta-u-psychologa-dzieciecego-jak-sie-przygotowac
2022-05-16, 11:37