facebook
Większość ludzi marzy o udanym związku. Obecnie coraz więcej osób zwraca się o pomoc do specjalisty i dotyczy to zarówno tych, którym doskwiera brak drugiej „połówki”, jak i skonfliktowanych małżeństw, które nie potrafią dojść do porozumienia. Bycie w relacji to bowiem nie tylko same przyjemności, to także ciężka praca. Tylko pielęgnowany związek utrzyma się przez lata i przyniesie spełnienie partnerom.
❤️ Co robić, aby relacja była szczęśliwa?
Zapraszamy do lektury artykułu:
? https://psychoterapia.plus/jak-byc-szczesliwym-w-zwiazku
❤️ Co robić, aby relacja była szczęśliwa?
Zapraszamy do lektury artykułu:
? https://psychoterapia.plus/jak-byc-szczesliwym-w-zwiazku
2022-05-15, 11:17
facebook
?? Psychoterapeutyczna opieka okołoporodowa. Praca z diadą matka-niemowlę.
? szkolenie dla psychoterapeutów
https://psychoterapia.plus/psychoterapeutyczna-opieka-okoloporodowa-praca-z-diada/
Zapraszamy psychoterapeutów na szkolenie o tematyce psychoterapeutycznej opieki okołoporodowej oraz pracy z diadą matka-niemowlę, które odbędzie się we Wrocławiu.
Będziemy rozmawiać o:
? praca z diadą matka-niemowlę
? setting w pracy w diadzie
? studia przypadków
? Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają artykuły dotyczące powyższej tematyki.
❗️ Osoby biorące udział w szkoleniu mają pierwszeństwo w rekrutacji do rocznej grupy superwizyjno-seminaryjnej: Praca psychoterapeutyczna z kobietą w ciąży i diadą matka-niemowlę.
?Termin szkolenia:
15.05.2022 (niedziela) godziny 10:00 – 16:00
? Prowadzące:
Maria Wolak – Chmiel psycholog i psychoterapeuta, certyfikowany analityk grupowy oraz B.A.S.E.® Mentor i B.A.S.E.® Group Leader.
Studia magisterskie o profilu Psychologia kliniczna ukończyłam na Uniwersytecie Jagiellońskim. Odbyłam czteroletnie szkolenie w zakresie grupowej psychoterapii analitycznej certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Instytucie Analizy Grupowej Rasztów; rok szkolenia na Podyplomowym Kursie Psychoterapii Integracyjnej w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie; szkolenie w zakresie diagnozy, interwencji i pomocy psychologicznej w przypadkach wykorzystywania seksualnego dzieci dla profesjonalistów Warszawskiej Sieci Pomocy Dzieciom; szkolenie z obserwacji niemowląt oraz szkolenie dla B.A.S.E®. Mentor i B.A.S.E.® Group Leader uprawniające do prowadzenia i mentorowania pracy grupowej z małymi dziećmi.
Zajmuję się psychoterapią indywidualną osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży; pracą w diadzie rodzic-dziecko oraz pracą z rodzinami w oparciu o metodę otwartego dialogu. Prowadzę analityczną psychoterapię grupową dla młodzieży i dorosłych oraz grupy dziecięce rozwijające empatię i wrażliwość metodą B.A.S.E.® Babywatching. Jestem współzałożycielką Fundacji Inna Perspektywa, która działa na rzecz rozwoju empatii i wrażliwości u dzieci. Pracuję również z rodzicami prowadząc warsztaty wychowawcze oraz grupy ukierunkowane na budowanie więzi między rodzicami i dziećmi.
Aleksandra Wierzejska – psycholog, psychoterapeutka i trenerka. Odbyłam czteroletnie szkolenie w zakresie grupowej psychoterapii analitycznej certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Instytucie Analizy Grupowej Rasztów; Ukończyłam kurs “Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci” w Instytucie Matki i Dziecka. Posiadam certyfikat The University of Warwick – BABIES IN MIND: WHY THE PARENT’S MIND MATTERS. Od kilku lat uczestniczę w seminarium obserwacji niemowląt w Instytucie Studiów Psychoanalitycznych im.Hanny Segal.
Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie w terapii indywidualnej i grupowej osób dorosłych. Obecnie pracuję z małymi dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Głównym obszarem moich zainteresowań zawodowych jest psychologiczna pomoc okołoporodowa oraz praca z diadą, rodzinami z małymi dziećmi. Pomagam kobietom z problemami zdrowia psychicznego w okresie okołoporodowym, tj. lęk przed ciążą i porodem, depresja poporodowa, utratą ciąży; kobietom, które po urodzeniu dziecka przez dłuższy czas mają napady płaczu, bezsenność, obniżony nastrój (smutek), ciągłe zmęczenie lub rozdrażnienie, przeżywają lęk i mają kłopoty z koncentracją; rodzicom, którym po urodzeniu dziecka, trudno odnaleźć się w nowych rolach.
? Koszt udziału w szkoleniu: 450 zł. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, potwierdzeniem zgłoszenia jest wpłata w wysokości 450 zł.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu, kwota nie jest zwracana.
✏️ Zgłoszenia prosimy kierować:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAt00B26lYMxfuQHGkiN7c7r3spPmmDERG06x96MLlE6NHvQ/viewform
Miejsce odbywania się szkolenia:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
? szkolenie dla psychoterapeutów
https://psychoterapia.plus/psychoterapeutyczna-opieka-okoloporodowa-praca-z-diada/
Zapraszamy psychoterapeutów na szkolenie o tematyce psychoterapeutycznej opieki okołoporodowej oraz pracy z diadą matka-niemowlę, które odbędzie się we Wrocławiu.
Będziemy rozmawiać o:
? praca z diadą matka-niemowlę
? setting w pracy w diadzie
? studia przypadków
? Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają artykuły dotyczące powyższej tematyki.
❗️ Osoby biorące udział w szkoleniu mają pierwszeństwo w rekrutacji do rocznej grupy superwizyjno-seminaryjnej: Praca psychoterapeutyczna z kobietą w ciąży i diadą matka-niemowlę.
?Termin szkolenia:
15.05.2022 (niedziela) godziny 10:00 – 16:00
? Prowadzące:
Maria Wolak – Chmiel psycholog i psychoterapeuta, certyfikowany analityk grupowy oraz B.A.S.E.® Mentor i B.A.S.E.® Group Leader.
Studia magisterskie o profilu Psychologia kliniczna ukończyłam na Uniwersytecie Jagiellońskim. Odbyłam czteroletnie szkolenie w zakresie grupowej psychoterapii analitycznej certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Instytucie Analizy Grupowej Rasztów; rok szkolenia na Podyplomowym Kursie Psychoterapii Integracyjnej w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie; szkolenie w zakresie diagnozy, interwencji i pomocy psychologicznej w przypadkach wykorzystywania seksualnego dzieci dla profesjonalistów Warszawskiej Sieci Pomocy Dzieciom; szkolenie z obserwacji niemowląt oraz szkolenie dla B.A.S.E®. Mentor i B.A.S.E.® Group Leader uprawniające do prowadzenia i mentorowania pracy grupowej z małymi dziećmi.
Zajmuję się psychoterapią indywidualną osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży; pracą w diadzie rodzic-dziecko oraz pracą z rodzinami w oparciu o metodę otwartego dialogu. Prowadzę analityczną psychoterapię grupową dla młodzieży i dorosłych oraz grupy dziecięce rozwijające empatię i wrażliwość metodą B.A.S.E.® Babywatching. Jestem współzałożycielką Fundacji Inna Perspektywa, która działa na rzecz rozwoju empatii i wrażliwości u dzieci. Pracuję również z rodzicami prowadząc warsztaty wychowawcze oraz grupy ukierunkowane na budowanie więzi między rodzicami i dziećmi.
Aleksandra Wierzejska – psycholog, psychoterapeutka i trenerka. Odbyłam czteroletnie szkolenie w zakresie grupowej psychoterapii analitycznej certyfikowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Instytucie Analizy Grupowej Rasztów; Ukończyłam kurs “Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci” w Instytucie Matki i Dziecka. Posiadam certyfikat The University of Warwick – BABIES IN MIND: WHY THE PARENT’S MIND MATTERS. Od kilku lat uczestniczę w seminarium obserwacji niemowląt w Instytucie Studiów Psychoanalitycznych im.Hanny Segal.
Posiadam kilkunastoletnie doświadczenie w terapii indywidualnej i grupowej osób dorosłych. Obecnie pracuję z małymi dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Głównym obszarem moich zainteresowań zawodowych jest psychologiczna pomoc okołoporodowa oraz praca z diadą, rodzinami z małymi dziećmi. Pomagam kobietom z problemami zdrowia psychicznego w okresie okołoporodowym, tj. lęk przed ciążą i porodem, depresja poporodowa, utratą ciąży; kobietom, które po urodzeniu dziecka przez dłuższy czas mają napady płaczu, bezsenność, obniżony nastrój (smutek), ciągłe zmęczenie lub rozdrażnienie, przeżywają lęk i mają kłopoty z koncentracją; rodzicom, którym po urodzeniu dziecka, trudno odnaleźć się w nowych rolach.
? Koszt udziału w szkoleniu: 450 zł. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, potwierdzeniem zgłoszenia jest wpłata w wysokości 450 zł.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu, kwota nie jest zwracana.
✏️ Zgłoszenia prosimy kierować:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAt00B26lYMxfuQHGkiN7c7r3spPmmDERG06x96MLlE6NHvQ/viewform
Miejsce odbywania się szkolenia:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
2022-05-13, 09:50
facebook
Według Klasyfikacji zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania ICD – 10, ADHD zawsze zaczynają się wcześnie w toku rozwoju, zwykle w ciągu pierwszych 5 lat dziecka. Jako główne, charakterystyczne objawy zaburzenia uznaje się:
?brak wytrwałości w zakresie działań wymagających zaangażowania poznawczego
?tendencja do porzucania jednego działania na rzecz innego bez kończenia żadnego z nich
?słabą kontrolę, dezorganizację i nadmierną aktywność
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
?brak wytrwałości w zakresie działań wymagających zaangażowania poznawczego
?tendencja do porzucania jednego działania na rzecz innego bez kończenia żadnego z nich
?słabą kontrolę, dezorganizację i nadmierną aktywność
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
2022-05-12, 10:51
facebook
CZYM JEST SOCJOTERAPIA I JAKIE SĄ JEJ CELE?
Socjoterapia jest grupową formą pomocy psychopedagogicznej skierowanej do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i/lub przejawiających zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym. Zajęcia socjoterapeutyczne prowadzimy we Wrocławiu.
Maciej Wilk w książce „Diagnoza w socjoterapii. Ujęcie psychodynamiczne.” do zadań socjoterapii zalicza:
? przebudowę negatywnych sądów o sobie,
? uczenie się korzystniejszych sposobów funkcjonowania w obszarze interpersonalnym,
? kształtowanie nowych wzorców zachowań,
? przeżycie korektywnego doświadczenia, stanowiącego alternatywę dla przebytych wcześniej urazów,
? rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
? rozwijanie umiejętności pełnienia ról społecznych,
? odreagowanie napięć emocjonalnych.
? https://psychoterapia.plus/socjoterapia-we-wroclawiu/
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo:
? rejestracja@psychoterapia.plus
#socjoterapia
Socjoterapia jest grupową formą pomocy psychopedagogicznej skierowanej do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i/lub przejawiających zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym. Zajęcia socjoterapeutyczne prowadzimy we Wrocławiu.
Maciej Wilk w książce „Diagnoza w socjoterapii. Ujęcie psychodynamiczne.” do zadań socjoterapii zalicza:
? przebudowę negatywnych sądów o sobie,
? uczenie się korzystniejszych sposobów funkcjonowania w obszarze interpersonalnym,
? kształtowanie nowych wzorców zachowań,
? przeżycie korektywnego doświadczenia, stanowiącego alternatywę dla przebytych wcześniej urazów,
? rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
? rozwijanie umiejętności pełnienia ról społecznych,
? odreagowanie napięć emocjonalnych.
? https://psychoterapia.plus/socjoterapia-we-wroclawiu/
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo:
? rejestracja@psychoterapia.plus
#socjoterapia
2022-05-11, 11:49
facebook
? Grupa psychoedukacyjna dla dorosłych z ADHD i ADD we Wrocławiu
❓ Czym jest i do kogo jest kierowana?
Jest to psychoedukacyjna grupa oparta na programie poznawczo-behawioralnej terapii osób dorosłych z diagnozą ADHD lub ADD. Po pierwsze, więc skupiająca się na niezwykle ważnej psychoedukacji, wzmacniającej zrozumienie zaburzeń, po drugie zaś na redukcji/ modyfikacji objawów w codziennym życiu. Wielu dorosłych posiadających diagnozę lub obserwujących u siebie objawy ADHD/ADD, zauważa, że zakłócają one ich życie osobiste i zawodowe. Często doświadczają wielu porażek, osiągają wyniki poniżej własnych oczekiwań i doświadczają problemów w relacjach. Grupa psychoedukacyjna to jeden z czynników leczących w diagnozie ADHD. Grupę prowadzi dwóch psychoterapeutów.
? Podstawowe cele pracy grupowej:
-lepsze zrozumienie objawów zaburzenia
-rozwijanie umiejętności organizowania i planowania
-lepsze panowanie nad rozpraszaniem się, koncentracją uwagi, pojawiającymi się myślami
-zwiększenie kontroli nad impulsywnością i nadruchliwością
-nabywanie umiejętności panowania nad lękiem
-zwiększenie samooceny osób z ADHD/ADD, zmiana nieadaptacyjnego myślenia na swój temat
⌚️ Czas trwania grupy:
Program grupy obejmuje 3-miesięczny cykl cotygodniowych spotkań. Jedno spotkanie trwa 1,5 h. Grupa spotyka się regularnie, raz w tygodniu o stałej porze.
? Prowadzący:
Katarzyna Zawadzka – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany trener TUS
Agnieszka Polak – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany trener TUS
? Koszty udziału w grupie:
180 zł – konsultacja wstępna kwalifikująca do grupy
150 zł – cena za jedno spotkanie (1,5 h.). Płatność z góry za wszystkie spotkania- 1800 zł.
Kwalifikacja do grupy poprzedzona jest konsultacją z psychoterapeutą.
Pacjenci, którzy są po diagnozie ADHD i ADD w naszym Centrum kwalifikowani są do grupy po uprzednim skonsultowaniu tego z diagnozującym psychiatrą lub psychologiem, bez konieczności odbywania dodatkowej konsultacji.
Grupa liczy od 6 do 9 osób. Grupę prowadzi 2 psychoterapeutów.
*Grupa rozpoczyna pracę, kiedy zbierze się minimum sześciu uczestników. Opłata za konsultację wstępną nie podlega zwrotowi.
? Terminy:
Grupa rozpoczyna pracę we wrześniu 2022 roku, kończy w listopadzie 2022 r.
Spotkania odbywać się będą we wtorki 8:30-10:00 (daty spotkań: 6IX, 13IX, 20IX, 27IX, 4X, 11X, 18X, 25X, 8XI, 15XI, 22XI, 29XI)
Zgłoszenia prosimy kierować:
? telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
https://psychoterapia.plus/grupa-psychoedukacyjna-dla-doroslych-z-adhd-i-add-we-wroclawiu/
Miejsce odbywania spotkań:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
#terapia #ADHD #adhdawareness #adhdlife #wrocław #wroclaw
❓ Czym jest i do kogo jest kierowana?
Jest to psychoedukacyjna grupa oparta na programie poznawczo-behawioralnej terapii osób dorosłych z diagnozą ADHD lub ADD. Po pierwsze, więc skupiająca się na niezwykle ważnej psychoedukacji, wzmacniającej zrozumienie zaburzeń, po drugie zaś na redukcji/ modyfikacji objawów w codziennym życiu. Wielu dorosłych posiadających diagnozę lub obserwujących u siebie objawy ADHD/ADD, zauważa, że zakłócają one ich życie osobiste i zawodowe. Często doświadczają wielu porażek, osiągają wyniki poniżej własnych oczekiwań i doświadczają problemów w relacjach. Grupa psychoedukacyjna to jeden z czynników leczących w diagnozie ADHD. Grupę prowadzi dwóch psychoterapeutów.
? Podstawowe cele pracy grupowej:
-lepsze zrozumienie objawów zaburzenia
-rozwijanie umiejętności organizowania i planowania
-lepsze panowanie nad rozpraszaniem się, koncentracją uwagi, pojawiającymi się myślami
-zwiększenie kontroli nad impulsywnością i nadruchliwością
-nabywanie umiejętności panowania nad lękiem
-zwiększenie samooceny osób z ADHD/ADD, zmiana nieadaptacyjnego myślenia na swój temat
⌚️ Czas trwania grupy:
Program grupy obejmuje 3-miesięczny cykl cotygodniowych spotkań. Jedno spotkanie trwa 1,5 h. Grupa spotyka się regularnie, raz w tygodniu o stałej porze.
? Prowadzący:
Katarzyna Zawadzka – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany trener TUS
Agnieszka Polak – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany trener TUS
? Koszty udziału w grupie:
180 zł – konsultacja wstępna kwalifikująca do grupy
150 zł – cena za jedno spotkanie (1,5 h.). Płatność z góry za wszystkie spotkania- 1800 zł.
Kwalifikacja do grupy poprzedzona jest konsultacją z psychoterapeutą.
Pacjenci, którzy są po diagnozie ADHD i ADD w naszym Centrum kwalifikowani są do grupy po uprzednim skonsultowaniu tego z diagnozującym psychiatrą lub psychologiem, bez konieczności odbywania dodatkowej konsultacji.
Grupa liczy od 6 do 9 osób. Grupę prowadzi 2 psychoterapeutów.
*Grupa rozpoczyna pracę, kiedy zbierze się minimum sześciu uczestników. Opłata za konsultację wstępną nie podlega zwrotowi.
? Terminy:
Grupa rozpoczyna pracę we wrześniu 2022 roku, kończy w listopadzie 2022 r.
Spotkania odbywać się będą we wtorki 8:30-10:00 (daty spotkań: 6IX, 13IX, 20IX, 27IX, 4X, 11X, 18X, 25X, 8XI, 15XI, 22XI, 29XI)
Zgłoszenia prosimy kierować:
? telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
https://psychoterapia.plus/grupa-psychoedukacyjna-dla-doroslych-z-adhd-i-add-we-wroclawiu/
Miejsce odbywania spotkań:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
#terapia #ADHD #adhdawareness #adhdlife #wrocław #wroclaw
2022-05-10, 17:30
facebook
‼️ Informujemy, że zostały ostatnie dwa wolne miejsca na roczne seminarium "Praca psychoterapeutyczna z młodzieżą."
? https://psychoterapia.plus/praca-psychoterapeutyczna-z-mlodzieza-roczne-seminarium/#psychoterapia
Zgłoszenia prosimy kierować:
? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDN3fH1JxVC2Q-gEs4narHXz-id2N98ZOeML01KiDMKa5CUw/viewform
Zapraszamy psychologów i psychoterapeutów pracujących z młodzieżą do uczestnictwa w rocznym seminarium z zakresu psychoterapeutycznej pracy z młodzieżą
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w piątki i trwać będą 4 godziny. W trakcie jednego spotkania odbędzie się:
– wykład
– praca z tekstem
– superwizja przypadków uczestników (grupa Balinta)
? Daty i tematy spotkań:
1) 16.09.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z nastolatkiem – potknięcie w rozwoju, załamanie rozwoju czy zaburzenie osobowości? Diagnoza psychodynamiczna i psychiatryczna – co leczymy u nastolatka?
2) 21.10.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z rodzicami – kłopoty wychowawcze, kryzys rodzinny czy delegowanie dziecka do chorowania? Kto na kogo i co projektuje? Co leczymy u rodziców nastolatka?
3) 18.11.2022 godziny 17:00 – 21:00 Metody pracy z nastolatkiem – który sposób jest optymalny? Kwalifikacja do socjoterapii, psychoterapii indywidualnej, psychoterapii indywidualnej rodziców, psychoterapii rodzinnej, leczenia oddziałowego pacjenta.
4) 16.12.2022 godziny 17:00 – 21:00 Praca z nastolatkiem – setting terapeutyczny z nastolatkiem, interwencje wobec pacjenta i techniki terapeutyczne.
5) 20.01.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z rodzicami – setting terapeutyczny z rodzicami, interwencje wobec rodziców, praca z relacją rodzic-dziecko.
6) 10.02.2023 godziny 17:00 – 21:00 Teorie rozwoju symbolizacji – jaką interpretację przyjmie niedojrzały umysł? Jak praca z nastolatkiem różni się od pracy z osobą dorosłą?
7) 17.03.2023 godziny 17:00 – 21:00 Lęk przed staniem się mężczyzną, lęk przed staniem się kobietą. Kompleks Edypa w adolescencji – jak życie nastolatka komplikuje jego seksualne ciało.
8 ) 21.04.2023 godziny 17:00 – 21:00 Wybrane jednostki diagnostyczne (wybór uzależniony będzie od zapotrzebowania grupy zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym, np. samobójstwa, zaburzenia odżywiania, uzależnienia, samookaleczenia). Opis i omówienie przypadków.
9) 19.05.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z „trudnym” nastolatkiem – milczenie, bunt, opór lub agresja kierowana w stronę psychoterapeuty.
10) 02.06.2023 godziny 17:00 – 21:00 Urealnienie roli terapeuty w pracy z pacjentem młodzieżowym. Dyskusja nad powszechnymi dylematami i ograniczeniami :
– obezwładniający lęk o życie i zdrowie pacjenta,
– brak współpracy ze strony rodziców,
– delegowanie terapeuty przez rodziców pacjenta do opieki nad pacjentem,
– rywalizacja rodziców z terapeutą lub terapeuty z rodzicami,
– zabieranie pacjenta z terapii przez rodziców w momencie zdrowienia pacjenta,
– aspiracje terapeutów do „korektywnego rodzicielstwa”.
? Warunek uczestnictwa:
– praca terapeutyczna z młodzieżą
– grupa zamknięta (max. 10 osób), tzn. że każdy uczestnik decyduje się na udział we wszystkich spotkaniach w ciągu roku.
? Prowadząca:
Joanna Bilińska-Gorzelnik – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta psychodynamiczny, superwizor szkoleniowy Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego. Prowadzi zajęcia ze studentami I roku Psychodynamicznego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w KCP.
Koszt udziału w seminarium: Całość: 3500 zł. Możliwa płatność raz w miesiącu po 350 zł/spotkanie.
Miejsce odbywania się seminarium:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49/51
piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
#psychoterapeuta #psychoterapia #młodzież #psycholog #psychologia #wroclaw #wrocław
? https://psychoterapia.plus/praca-psychoterapeutyczna-z-mlodzieza-roczne-seminarium/#psychoterapia
Zgłoszenia prosimy kierować:
? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDN3fH1JxVC2Q-gEs4narHXz-id2N98ZOeML01KiDMKa5CUw/viewform
Zapraszamy psychologów i psychoterapeutów pracujących z młodzieżą do uczestnictwa w rocznym seminarium z zakresu psychoterapeutycznej pracy z młodzieżą
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu w piątki i trwać będą 4 godziny. W trakcie jednego spotkania odbędzie się:
– wykład
– praca z tekstem
– superwizja przypadków uczestników (grupa Balinta)
? Daty i tematy spotkań:
1) 16.09.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z nastolatkiem – potknięcie w rozwoju, załamanie rozwoju czy zaburzenie osobowości? Diagnoza psychodynamiczna i psychiatryczna – co leczymy u nastolatka?
2) 21.10.2022 godziny 17:00 – 21:00 Wywiad diagnostyczny z rodzicami – kłopoty wychowawcze, kryzys rodzinny czy delegowanie dziecka do chorowania? Kto na kogo i co projektuje? Co leczymy u rodziców nastolatka?
3) 18.11.2022 godziny 17:00 – 21:00 Metody pracy z nastolatkiem – który sposób jest optymalny? Kwalifikacja do socjoterapii, psychoterapii indywidualnej, psychoterapii indywidualnej rodziców, psychoterapii rodzinnej, leczenia oddziałowego pacjenta.
4) 16.12.2022 godziny 17:00 – 21:00 Praca z nastolatkiem – setting terapeutyczny z nastolatkiem, interwencje wobec pacjenta i techniki terapeutyczne.
5) 20.01.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z rodzicami – setting terapeutyczny z rodzicami, interwencje wobec rodziców, praca z relacją rodzic-dziecko.
6) 10.02.2023 godziny 17:00 – 21:00 Teorie rozwoju symbolizacji – jaką interpretację przyjmie niedojrzały umysł? Jak praca z nastolatkiem różni się od pracy z osobą dorosłą?
7) 17.03.2023 godziny 17:00 – 21:00 Lęk przed staniem się mężczyzną, lęk przed staniem się kobietą. Kompleks Edypa w adolescencji – jak życie nastolatka komplikuje jego seksualne ciało.
8 ) 21.04.2023 godziny 17:00 – 21:00 Wybrane jednostki diagnostyczne (wybór uzależniony będzie od zapotrzebowania grupy zaznaczonego w formularzu zgłoszeniowym, np. samobójstwa, zaburzenia odżywiania, uzależnienia, samookaleczenia). Opis i omówienie przypadków.
9) 19.05.2023 godziny 17:00 – 21:00 Praca z „trudnym” nastolatkiem – milczenie, bunt, opór lub agresja kierowana w stronę psychoterapeuty.
10) 02.06.2023 godziny 17:00 – 21:00 Urealnienie roli terapeuty w pracy z pacjentem młodzieżowym. Dyskusja nad powszechnymi dylematami i ograniczeniami :
– obezwładniający lęk o życie i zdrowie pacjenta,
– brak współpracy ze strony rodziców,
– delegowanie terapeuty przez rodziców pacjenta do opieki nad pacjentem,
– rywalizacja rodziców z terapeutą lub terapeuty z rodzicami,
– zabieranie pacjenta z terapii przez rodziców w momencie zdrowienia pacjenta,
– aspiracje terapeutów do „korektywnego rodzicielstwa”.
? Warunek uczestnictwa:
– praca terapeutyczna z młodzieżą
– grupa zamknięta (max. 10 osób), tzn. że każdy uczestnik decyduje się na udział we wszystkich spotkaniach w ciągu roku.
? Prowadząca:
Joanna Bilińska-Gorzelnik – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta psychodynamiczny, superwizor szkoleniowy Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego. Prowadzi zajęcia ze studentami I roku Psychodynamicznego Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w KCP.
Koszt udziału w seminarium: Całość: 3500 zł. Możliwa płatność raz w miesiącu po 350 zł/spotkanie.
Miejsce odbywania się seminarium:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49/51
piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
#psychoterapeuta #psychoterapia #młodzież #psycholog #psychologia #wroclaw #wrocław
2022-05-10, 17:17
facebook
#wroclaw #tus
? Ruszyła rekrutacja do nowych grup we Wrocławiu które rozpoczną pracę we wrześniu!
? Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci i młodzieży.
Terminy:
? poniedziałek 16:30 – 17:15 (45 minut), grupa 4 – 6 lat
? poniedziałek 17:30 – 18:30 (60 minut), grupa 7 – 9 lat
? środa 18:15 – 19:30 (75 minut), grupa 12 – 14 lat
? czwartek 16:15 – 17:15 (60 minut), grupa 7-9 lat
? czwartek 17:30 – 18:30 (60 minut), grupa 9 – 11 lat
? czwartek 18:45 – 20:00 (75 minut), grupa 15 – 17 lat
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
? Ruszyła rekrutacja do nowych grup we Wrocławiu które rozpoczną pracę we wrześniu!
? Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci i młodzieży.
Terminy:
? poniedziałek 16:30 – 17:15 (45 minut), grupa 4 – 6 lat
? poniedziałek 17:30 – 18:30 (60 minut), grupa 7 – 9 lat
? środa 18:15 – 19:30 (75 minut), grupa 12 – 14 lat
? czwartek 16:15 – 17:15 (60 minut), grupa 7-9 lat
? czwartek 17:30 – 18:30 (60 minut), grupa 9 – 11 lat
? czwartek 18:45 – 20:00 (75 minut), grupa 15 – 17 lat
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
2022-05-10, 09:25
facebook
?? https://psychoterapia.plus/ksiazki-ktore-pomoga-ci-zrozumiec-spektrum-autyzmu
2022-05-08, 08:16
facebook
Według Ogólnopolskiego badania „Młodzi cyfrowi” (2019):
? co 10 uczeń korzysta z telefonu cały czas
? 1/3 nastolatków ocenia siebie, jako osobę uzależnioną od mediów społecznościowych
? co piąty uczeń przyznaje, że to, co publikuje w mediach społecznościowych jest niezgodne z prawdą
? co czwarta osoba postrzega siebie jako fonoholika (osobę uzależnioną od telefonu komórkowego)
? ¼ badanych rezygnuje ze snu na rzecz korzystania ze smartfona, jednocześnie czuje się przeładowana informacjami
? połowa młodzieży czuje wewnętrzną potrzebę natychmiastowej reakcji na wiadomości w telefonie i sieci
⭐️ https://psychoterapia.plus/dziecko-w-wirtualnym-swiecie/
#psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw #terapia #fonoholizm #młodzież #nastolatki #nastolatek #nastolatkowie
? co 10 uczeń korzysta z telefonu cały czas
? 1/3 nastolatków ocenia siebie, jako osobę uzależnioną od mediów społecznościowych
? co piąty uczeń przyznaje, że to, co publikuje w mediach społecznościowych jest niezgodne z prawdą
? co czwarta osoba postrzega siebie jako fonoholika (osobę uzależnioną od telefonu komórkowego)
? ¼ badanych rezygnuje ze snu na rzecz korzystania ze smartfona, jednocześnie czuje się przeładowana informacjami
? połowa młodzieży czuje wewnętrzną potrzebę natychmiastowej reakcji na wiadomości w telefonie i sieci
⭐️ https://psychoterapia.plus/dziecko-w-wirtualnym-swiecie/
#psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw #terapia #fonoholizm #młodzież #nastolatki #nastolatek #nastolatkowie
2022-05-07, 08:30
facebook
Zasady nawiązywania relacji z dzieckiem
Pozwolę sobie na przytoczenie kilku zasad zawartych w książce “Terapia zabawą”, o których my-dorośli często zapominamy i chociaż zostały skierowane do terapeutów pracujących terapią zabawy, myślę, iż mają zastosowanie również w sferze codziennego życia i mogą nieść przesłanie istotne do budowania codziennej relacji z dzieckiem. Podkreślają indywidualność, wyjątkowość dziecka, jego niepowtarzalność ale też wskazują, iż w określonych sytuacjach dziecko radzi sobie najlepiej jak potrafi w danym momencie. Przedstawiam poniżej kilka wybranych zasad budowania relacji z dzieckiem według G.L. Landreth:
? dzieci nie są miniaturowymi dorosłymi,
? dzieci są ludźmi – przeżywają głęboki ból i radość;
? dzieci są wyjątkowe i godne szacunku – terapeuta docenia wyjątkowość każdego dziecka;
? dzieci są odporne na przeciwności losu – mają ogromną zdolność do przezwyciężania przeszkód i niekorzystnych okoliczności w swoim życiu;
? przejawiają wrodzone dążenie do rozwoju i dojrzałości
? są zdolne do pozytywnego kierowania sobą (twórczo radzą sobie ze swoim światem);
? naturalnym językiem dziecka jest zabawa; (Landreth,2016)
? https://psychoterapia.plus/moc-zabawy/
#psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw #zabawa #terapia
Pozwolę sobie na przytoczenie kilku zasad zawartych w książce “Terapia zabawą”, o których my-dorośli często zapominamy i chociaż zostały skierowane do terapeutów pracujących terapią zabawy, myślę, iż mają zastosowanie również w sferze codziennego życia i mogą nieść przesłanie istotne do budowania codziennej relacji z dzieckiem. Podkreślają indywidualność, wyjątkowość dziecka, jego niepowtarzalność ale też wskazują, iż w określonych sytuacjach dziecko radzi sobie najlepiej jak potrafi w danym momencie. Przedstawiam poniżej kilka wybranych zasad budowania relacji z dzieckiem według G.L. Landreth:
? dzieci nie są miniaturowymi dorosłymi,
? dzieci są ludźmi – przeżywają głęboki ból i radość;
? dzieci są wyjątkowe i godne szacunku – terapeuta docenia wyjątkowość każdego dziecka;
? dzieci są odporne na przeciwności losu – mają ogromną zdolność do przezwyciężania przeszkód i niekorzystnych okoliczności w swoim życiu;
? przejawiają wrodzone dążenie do rozwoju i dojrzałości
? są zdolne do pozytywnego kierowania sobą (twórczo radzą sobie ze swoim światem);
? naturalnym językiem dziecka jest zabawa; (Landreth,2016)
? https://psychoterapia.plus/moc-zabawy/
#psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw #zabawa #terapia
2022-05-06, 08:20
facebook
Czym jest ADHD i ADD? ?
ADHD to skrót od ang. attention deficit hyperactivity disorder), w polskiej klasyfikacji oznaczający zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. W klasyfikacji ICD-10 określane jako zaburzenie hiperkinetyczne (F90). ADHD jest zaburzeniem neurorozwojowym, co oznacza, że w trakcie rozwoju ośrodkowego układu nerwowego doszło do zaburzeń w kształtowaniu funkcji mózgu.
Odmianą ADHD jest ADD (skrót od angielskiego Attention Deficit Disorder) to zaburzenia koncentracji uwagi. Problem ten traktowany jest jako odmiana ADHD, od jednostki tej odróżnia go brak nadpobudliwości ruchowej lub pojawianie się jej jedynie w nieznacznym natężeniu.
? ADHD/ADD U DOROSŁYCH
Objawy ADHD u dorosłych skupiają się głównie wokół deficytów uwagi, braku wytrwałości w realizacji zadań wymagających zaangażowania poznawczego. Osoby te mogą mieć problemy z realizacją zadań w pracy czy obowiązków domowych z powodu rozpoczynania wielu czynności na raz i nie kończenia ich lub odkładania różnych zadań na później. Może to skutkować trudnościami z utrzymaniem się w pracy czy podejmowaniem ważnych decyzji.
Objawy ADHD/ADD u dorosłych mogą wpływać na ich funkcjonowanie w relacjach międzyludzkich. Ich związki mogą być niestabilne, osoby te mogą mieć trudność z uważnych słuchaniem innych, regulacją własnych emocji.
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych-we-wroclawiu/
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
ADHD to skrót od ang. attention deficit hyperactivity disorder), w polskiej klasyfikacji oznaczający zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. W klasyfikacji ICD-10 określane jako zaburzenie hiperkinetyczne (F90). ADHD jest zaburzeniem neurorozwojowym, co oznacza, że w trakcie rozwoju ośrodkowego układu nerwowego doszło do zaburzeń w kształtowaniu funkcji mózgu.
Odmianą ADHD jest ADD (skrót od angielskiego Attention Deficit Disorder) to zaburzenia koncentracji uwagi. Problem ten traktowany jest jako odmiana ADHD, od jednostki tej odróżnia go brak nadpobudliwości ruchowej lub pojawianie się jej jedynie w nieznacznym natężeniu.
? ADHD/ADD U DOROSŁYCH
Objawy ADHD u dorosłych skupiają się głównie wokół deficytów uwagi, braku wytrwałości w realizacji zadań wymagających zaangażowania poznawczego. Osoby te mogą mieć problemy z realizacją zadań w pracy czy obowiązków domowych z powodu rozpoczynania wielu czynności na raz i nie kończenia ich lub odkładania różnych zadań na później. Może to skutkować trudnościami z utrzymaniem się w pracy czy podejmowaniem ważnych decyzji.
Objawy ADHD/ADD u dorosłych mogą wpływać na ich funkcjonowanie w relacjach międzyludzkich. Ich związki mogą być niestabilne, osoby te mogą mieć trudność z uważnych słuchaniem innych, regulacją własnych emocji.
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych-we-wroclawiu/
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
2022-05-05, 10:50
facebook
W jaki sposób możemy użyć zachęt podczas chwalenia dziecka:
? Doceniamy pozytywne zachowanie za każdym razem, kiedy ono wystąpi.
? Zachowania oceniamy jako świetnie wykonaną pracę.
? Zwracamy uwagę na to, w jaki sposób dziecko doszło do tego, co udało mu się osiągnąć (np. “Zrobiłeś to najlepiej, jak potrafiłeś”).
? Próbujemy modulować postawę dziecka, doceniając jego starania poprzez bezpośredni przekaz zachęt (np. “Doceniam to, co zrobiłaś” lub “Dziękuję za Twoją pomoc”)
? Pochwała powinna doceniać i uwydatniać dziecku, że samodzielnie, swoją pracą i wkładem, osiągnęło sukces.
Zachęty mają przede wszystkim pomóc dziecku w zbudowaniu swojego autorytetu wewnętrznego oraz poczuciu własnej wartości, która nie jest uzależniona od osób postronnych.
Więcej na ten temat przeczytać można w artykule:
?https://psychoterapia.plus/chwalic-czy-nie-chwalic-jak-skonstruowac-pochwale-aby-byla-skuteczna/
#psycholog #psychologia #psychologdzieciecy #wrocław #wychowanie #wychowaniedzieci #wychowaniedziecka #rodzice
? Doceniamy pozytywne zachowanie za każdym razem, kiedy ono wystąpi.
? Zachowania oceniamy jako świetnie wykonaną pracę.
? Zwracamy uwagę na to, w jaki sposób dziecko doszło do tego, co udało mu się osiągnąć (np. “Zrobiłeś to najlepiej, jak potrafiłeś”).
? Próbujemy modulować postawę dziecka, doceniając jego starania poprzez bezpośredni przekaz zachęt (np. “Doceniam to, co zrobiłaś” lub “Dziękuję za Twoją pomoc”)
? Pochwała powinna doceniać i uwydatniać dziecku, że samodzielnie, swoją pracą i wkładem, osiągnęło sukces.
Zachęty mają przede wszystkim pomóc dziecku w zbudowaniu swojego autorytetu wewnętrznego oraz poczuciu własnej wartości, która nie jest uzależniona od osób postronnych.
Więcej na ten temat przeczytać można w artykule:
?https://psychoterapia.plus/chwalic-czy-nie-chwalic-jak-skonstruowac-pochwale-aby-byla-skuteczna/
#psycholog #psychologia #psychologdzieciecy #wrocław #wychowanie #wychowaniedzieci #wychowaniedziecka #rodzice
2022-05-04, 08:11
facebook
? Czym jest wysoka wrażliwość?
Wysoka wrażliwość jest cechą wrodzoną, która występuje u 15-20% dzieci bez względu na płeć. Elaine Aron podkreśla, iż nie ma dwóch tych samych wrażliwych dzieci, ale wyróżniła cztery podstawowe aspekty wysokiej wrażliwości, które muszą być obecne u dziecka wysoko wrażliwego (Aron, 2019):
❤️ Głębokie przetwarzanie i skłonność do refleksji (Depth of processing)
? Łatwość ulegania przestymulowaniu (Overstimulation)
? Reaktywność emocjonalna (Emotional reactivity)
? Wyczulenie na subtelne bodźce (Subtle stimuli)
Więcej na ten temat można przeczytać w artykule:
? https://psychoterapia.plus/dziecko-wysoko-wrazliwe/
#wysokowrażliwi #wysokowrażliwi #wysokowrażliwedziecko #wysokowrażliwaosoba #wysokowrażliwa #psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw
Wysoka wrażliwość jest cechą wrodzoną, która występuje u 15-20% dzieci bez względu na płeć. Elaine Aron podkreśla, iż nie ma dwóch tych samych wrażliwych dzieci, ale wyróżniła cztery podstawowe aspekty wysokiej wrażliwości, które muszą być obecne u dziecka wysoko wrażliwego (Aron, 2019):
❤️ Głębokie przetwarzanie i skłonność do refleksji (Depth of processing)
? Łatwość ulegania przestymulowaniu (Overstimulation)
? Reaktywność emocjonalna (Emotional reactivity)
? Wyczulenie na subtelne bodźce (Subtle stimuli)
Więcej na ten temat można przeczytać w artykule:
? https://psychoterapia.plus/dziecko-wysoko-wrazliwe/
#wysokowrażliwi #wysokowrażliwi #wysokowrażliwedziecko #wysokowrażliwaosoba #wysokowrażliwa #psycholog #psychologia #dzieci #dziecko #dzieciaki #dziecko #dzieciaki #dzieciństwo #wrocław #wroclaw
2022-05-03, 14:52
facebook
? https://psychoterapia.plus/mowie-czy-rozmawiam-slow-kilka-o-sztuce-rozmowy-z-dzieckiem
2022-05-01, 10:43
facebook
Psychoterapeutyczna opieka okołoporodowa. Praca z diadą matka-niemowlę.
? szkolenie dla psychoterapeutów
Zapraszamy psychoterapeutów na szkolenie o tematyce psychoterapeutycznej opieki okołoporodowej oraz pracy z diadą matka-niemowlę, które odbędzie się we Wrocławiu.
Będziemy rozmawiać o:
- praca z diadą matka-niemowlę
- setting w pracy w diadzie
- studia przypadków
? Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają artykuły dotyczące powyższej tematyki.
?Termin szkolenia:
15.05.2022 (niedziela) godziny 10:00 – 16:00
? Koszt udziału w szkoleniu: 450 zł. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, potwierdzeniem zgłoszenia jest wpłata w wysokości 450 zł.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu, kwota nie jest zwracana.
✏️ Zgłoszenia prosimy kierować:
[https://docs.google.com/.../1FAIpQLSeAt00B26lYMx.../viewform](https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAt00B26lYMxfuQHGkiN7c7r3spPmmDERG06x96MLlE6NHvQ/viewform?fbclid=IwAR1VSkXICFJhTDzqsF-0TjHCIrFJLjp9qiPnFiAwVXnUpTYkAzKDsR01_6U)
Miejsce odbywania się szkolenia:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
? szkolenie dla psychoterapeutów
Zapraszamy psychoterapeutów na szkolenie o tematyce psychoterapeutycznej opieki okołoporodowej oraz pracy z diadą matka-niemowlę, które odbędzie się we Wrocławiu.
Będziemy rozmawiać o:
- praca z diadą matka-niemowlę
- setting w pracy w diadzie
- studia przypadków
? Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają artykuły dotyczące powyższej tematyki.
?Termin szkolenia:
15.05.2022 (niedziela) godziny 10:00 – 16:00
? Koszt udziału w szkoleniu: 450 zł. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, potwierdzeniem zgłoszenia jest wpłata w wysokości 450 zł.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu, kwota nie jest zwracana.
✏️ Zgłoszenia prosimy kierować:
[https://docs.google.com/.../1FAIpQLSeAt00B26lYMx.../viewform](https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAt00B26lYMxfuQHGkiN7c7r3spPmmDERG06x96MLlE6NHvQ/viewform?fbclid=IwAR1VSkXICFJhTDzqsF-0TjHCIrFJLjp9qiPnFiAwVXnUpTYkAzKDsR01_6U)
Miejsce odbywania się szkolenia:
Consilia Centrum Psychoterapii i Szkoleń
ul. Komuny Paryskiej 49-51, piętro I, lokal 2
Wrocław
☎️ telefon: 690 002 218
2022-04-30, 10:41
facebook
? Ruszyła rekrutacja do nowych grup we Wrocławiu które rozpoczną pracę we wrześniu!
? Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci i młodzieży.
Terminy:
? poniedziałek 16:30 – 17:15 (45 minut), grupa 4 – 6 lat
? poniedziałek 17:30 – 18:30 (60 minut), grupa 7 – 9 lat
? środa 18:15 – 19:30 (75 minut), grupa 12 – 14 lat
? czwartek 16:15 – 17:15 (60 minut), grupa 7-9 lat
? czwartek 17:30 – 18:30 (60 minut), grupa 9 – 11 lat
? czwartek 18:45 – 20:00 (75 minut), grupa 15 – 17 lat
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
? Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci i młodzieży.
Terminy:
? poniedziałek 16:30 – 17:15 (45 minut), grupa 4 – 6 lat
? poniedziałek 17:30 – 18:30 (60 minut), grupa 7 – 9 lat
? środa 18:15 – 19:30 (75 minut), grupa 12 – 14 lat
? czwartek 16:15 – 17:15 (60 minut), grupa 7-9 lat
? czwartek 17:30 – 18:30 (60 minut), grupa 9 – 11 lat
? czwartek 18:45 – 20:00 (75 minut), grupa 15 – 17 lat
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
2022-04-29, 09:17
facebook
? Czym jest ADD?
Odmianą ADHD jest ADD (skrót od angielskiego Attention Deficit Disorder) to zaburzenia koncentracji uwagi. Problem ten traktowany jest jako odmiana ADHD, od jednostki tej odróżnia go brak nadpobudliwości ruchowej lub pojawianie się jej jedynie w nieznacznym natężeniu.
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
Odmianą ADHD jest ADD (skrót od angielskiego Attention Deficit Disorder) to zaburzenia koncentracji uwagi. Problem ten traktowany jest jako odmiana ADHD, od jednostki tej odróżnia go brak nadpobudliwości ruchowej lub pojawianie się jej jedynie w nieznacznym natężeniu.
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
2022-04-28, 10:49
facebook
CZYM JEST SOCJOTERAPIA I JAKIE SĄ JEJ CELE?
Socjoterapia jest grupową formą pomocy psychopedagogicznej skierowanej do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i/lub przejawiających zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym. Zajęcia socjoterapeutyczne prowadzimy we Wrocławiu.
Maciej Wilk w książce „Diagnoza w socjoterapii. Ujęcie psychodynamiczne.” do zadań socjoterapii zalicza:
? przebudowę negatywnych sądów o sobie,
? uczenie się korzystniejszych sposobów funkcjonowania w obszarze interpersonalnym,
? kształtowanie nowych wzorców zachowań,
? przeżycie korektywnego doświadczenia, stanowiącego alternatywę dla przebytych wcześniej urazów,
? rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
? rozwijanie umiejętności pełnienia ról społecznych,
? odreagowanie napięć emocjonalnych.
? https://psychoterapia.plus/socjoterapia-we-wroclawiu/
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo:
? rejestracja@psychoterapia.plus
#socjoterapia
Socjoterapia jest grupową formą pomocy psychopedagogicznej skierowanej do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i/lub przejawiających zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym. Zajęcia socjoterapeutyczne prowadzimy we Wrocławiu.
Maciej Wilk w książce „Diagnoza w socjoterapii. Ujęcie psychodynamiczne.” do zadań socjoterapii zalicza:
? przebudowę negatywnych sądów o sobie,
? uczenie się korzystniejszych sposobów funkcjonowania w obszarze interpersonalnym,
? kształtowanie nowych wzorców zachowań,
? przeżycie korektywnego doświadczenia, stanowiącego alternatywę dla przebytych wcześniej urazów,
? rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
? rozwijanie umiejętności pełnienia ról społecznych,
? odreagowanie napięć emocjonalnych.
? https://psychoterapia.plus/socjoterapia-we-wroclawiu/
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo:
? rejestracja@psychoterapia.plus
#socjoterapia
2022-04-27, 09:12
facebook
Chwalenie nie jest łatwe, jednak jest bardzo skuteczne. Oto kilka zasad dotyczących pochwał, pomogą one wzmocnić pożądane zachowanie:
⭐️ Chwalić należy często.
⭐️ Natychmiast po wystąpieniu pożądanego zachowania.
⭐️ Chwalimy za lepsze niż zazwyczaj wykonanie, a nie za wykonanie idealne. Panuje przekonanie, że chwalimy tylko wtedy, gdy dziecko zrobi coś wyjątkowego. NIE! Chwalimy małe kroki, część wykonanego zadania, wykonanie lepsze niż zazwyczaj. Zasada jest prosta: Chwal poprawę, nie ideał!
⭐️ Należy pamiętać, aby pochwała była wsparta mimiką i językiem naszego ciała. Chwalimy całym sobą.
⭐️ Bardzo dobrze wzmacnia pochwała skierowana do osoby trzeciej, bo w taką chętniej wierzymy. Warto mówić dobrze o swoich dzieciach przy innych osobach.
⭐️ Doskonałym wzmocnieniem dla dziecka jest tak zwana pochwała społeczna: uśmiech, przytulenie, pocałunek, okazanie uwagi. Są one także miłe i łatwe do dawania.
⭐️ Pamiętaj, aby pochwała była dostosowana do wieku dziecka.
⭐️ Stosuj pochwały selektywnie, tylko wobec tych zachowań, które chcesz żeby zostały powtórzone. Pochwała zachęca do większego wysiłku i powtórzeń.
Więcej na temat pochwał przeczytać można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/chwalic-czy-nie-chwalic-jak-skonstruowac-pochwale-aby-byla-skuteczna/
#psycholog #psychologia #psychologdzieciecy #wrocław #wychowanie #wychowaniedzieci #wychowaniedziecka #rodzice #rodzicielstwo
⭐️ Chwalić należy często.
⭐️ Natychmiast po wystąpieniu pożądanego zachowania.
⭐️ Chwalimy za lepsze niż zazwyczaj wykonanie, a nie za wykonanie idealne. Panuje przekonanie, że chwalimy tylko wtedy, gdy dziecko zrobi coś wyjątkowego. NIE! Chwalimy małe kroki, część wykonanego zadania, wykonanie lepsze niż zazwyczaj. Zasada jest prosta: Chwal poprawę, nie ideał!
⭐️ Należy pamiętać, aby pochwała była wsparta mimiką i językiem naszego ciała. Chwalimy całym sobą.
⭐️ Bardzo dobrze wzmacnia pochwała skierowana do osoby trzeciej, bo w taką chętniej wierzymy. Warto mówić dobrze o swoich dzieciach przy innych osobach.
⭐️ Doskonałym wzmocnieniem dla dziecka jest tak zwana pochwała społeczna: uśmiech, przytulenie, pocałunek, okazanie uwagi. Są one także miłe i łatwe do dawania.
⭐️ Pamiętaj, aby pochwała była dostosowana do wieku dziecka.
⭐️ Stosuj pochwały selektywnie, tylko wobec tych zachowań, które chcesz żeby zostały powtórzone. Pochwała zachęca do większego wysiłku i powtórzeń.
Więcej na temat pochwał przeczytać można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/chwalic-czy-nie-chwalic-jak-skonstruowac-pochwale-aby-byla-skuteczna/
#psycholog #psychologia #psychologdzieciecy #wrocław #wychowanie #wychowaniedzieci #wychowaniedziecka #rodzice #rodzicielstwo
2022-04-26, 08:08
facebook
Trening Umiejętności Prospołecznych to jeden z elementów TZA (Treningu Zastępowania Agresji). Jak sama nazwa wskazuje jest to trening umiejętności społecznie pożądanych, które mają zastąpić wcześniejsze zachowania niewłaściwe. Głównym celem treningu jest „wszczepienie” pozytywnych zmian w strukturę osobowości jednostki. Nowo nabyte umiejętności mają umożliwić radzenie sobie z problemowymi zdarzeniami w sposób efektywny, gdziekolwiek i kiedykolwiek miałyby miejsce.
O tym jakie umiejętności obejmuje trening przeczytać można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/komponenty-tza-trening-umiejetnosci-prospolecznych/
#psycholog #psychologia #pedagog #pedagogika #wrocław #TZA
O tym jakie umiejętności obejmuje trening przeczytać można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/komponenty-tza-trening-umiejetnosci-prospolecznych/
#psycholog #psychologia #pedagog #pedagogika #wrocław #TZA
2022-04-24, 08:29
facebook
? https://psychoterapia.plus/po-co-dziecku-granice/#more-159
2022-04-23, 09:20
facebook
❓Co to jest TUS?
TUS to skrót od nazwy Trening Umiejętności Społecznych. Jest to grupowa forma pracy z dziećmi, podczas której kształtowane są umiejętności prospołeczne takie jak: słuchanie, rozpoczynanie rozmowy oraz jej prowadzenie, dziękowanie, przedstawianie się, przedstawianie innych osób, ćwiczona jest komunikacja, rozwijana jest inteligencja emocjonalna, czyli znajomość własnych uczuć oraz umiejętność ich wyrażania, radzenie sobie ze złością oraz strachem.
❓ W jaki sposób prowadzone są zajęcia?
❓ Dla kogo przeznaczony jest TUS?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule
? https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych-tus
TUS to skrót od nazwy Trening Umiejętności Społecznych. Jest to grupowa forma pracy z dziećmi, podczas której kształtowane są umiejętności prospołeczne takie jak: słuchanie, rozpoczynanie rozmowy oraz jej prowadzenie, dziękowanie, przedstawianie się, przedstawianie innych osób, ćwiczona jest komunikacja, rozwijana jest inteligencja emocjonalna, czyli znajomość własnych uczuć oraz umiejętność ich wyrażania, radzenie sobie ze złością oraz strachem.
❓ W jaki sposób prowadzone są zajęcia?
❓ Dla kogo przeznaczony jest TUS?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule
? https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych-tus
2022-04-22, 08:20
facebook
ADHD to skrót od ang. attention deficit hyperactivity disorder), w polskiej klasyfikacji oznaczający zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. W klasyfikacji ICD-10 określane jako zaburzenie hiperkinetyczne (F90). ADHD jest zaburzeniem neurorozwojowym, co oznacza, że w trakcie rozwoju ośrodkowego układu nerwowego doszło do zaburzeń w kształtowaniu funkcji mózgu.
Objawy ADHD można określić również jako problemy z funkcjami wykonawczymi, które koncentrują się głównie wokół:
? deficytów uwagi
? hiperaktywności
? nadpobudliwości ruchowej lub impulsywności
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
Objawy ADHD można określić również jako problemy z funkcjami wykonawczymi, które koncentrują się głównie wokół:
? deficytów uwagi
? hiperaktywności
? nadpobudliwości ruchowej lub impulsywności
‼️ W naszym centrum prowadzimy całościową diagnostykę pod kątem ADHD u osób dorosłych, która oparta jest na wywiadzie z lekarzem psychiatrą i na wynikach testu do diagnozy ADHD u osób dorosłych, przeprowadzonego przez psychologa.
? Więcej informacji na stronie:
https://psychoterapia.plus/diagnoza-adhd-i-add-doroslych.../
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
#ADHD #adhd #adhdlife #adhdproblems #adhdawareness #adhdbrain #adhdwomen #psycholog #psychologia #diagnoza #diagnoza #wrocław #wroclaw #wroclawcity
2022-04-21, 10:49
facebook
Ostatni czas, jest szczególnie trudny dla wielu z nas. Towarzyszy nam cała gama emocji, z którymi nie zawsze jesteśmy w stanie sobie poradzić. Trudno nam zrozumieć rosyjską inwazję na Ukrainę i zaakceptować czas pełen niepokoju i niepewności. Pandemia bardzo wyraźnie uderzyła w nasze poczucie bezpieczeństwa, nie spodziewaliśmy się kolejnych tak potężnych wyzwań.
Zmagamy się w związku z tym z pytaniem, czy uczniowie powinni poznać prawdę o wojnie, ile im mówić, jak odpowiadać na nurtujące ich pytania? Czy nauczyciel, wychowawca to odpowiednia osoba do poruszania tak trudnego tematu?
Jak zbudować lekcję, na której odpowiemy na pytania uczniów i w jaki sposób dobrać treści?
Oprócz odpowiedzi na powyższe pytania, w artykule znajdą Państwo również spis literatury dziecięcej pomocnej w rozmowach o wojnie:
? https://psychoterapia.plus/jak-rozmawiac-z-uczniami-o-wojnie/
#nauczyciel #nauczyciele #nauczycielka #nauczycielkaprzedszkola #szkoła #szkołapodstawowa #szkola #jakrozmawiać #wojna #rozmowyzdzieckiem #rozmowyzdziećmi #psycholog #psychologia
Zmagamy się w związku z tym z pytaniem, czy uczniowie powinni poznać prawdę o wojnie, ile im mówić, jak odpowiadać na nurtujące ich pytania? Czy nauczyciel, wychowawca to odpowiednia osoba do poruszania tak trudnego tematu?
Jak zbudować lekcję, na której odpowiemy na pytania uczniów i w jaki sposób dobrać treści?
Oprócz odpowiedzi na powyższe pytania, w artykule znajdą Państwo również spis literatury dziecięcej pomocnej w rozmowach o wojnie:
? https://psychoterapia.plus/jak-rozmawiac-z-uczniami-o-wojnie/
#nauczyciel #nauczyciele #nauczycielka #nauczycielkaprzedszkola #szkoła #szkołapodstawowa #szkola #jakrozmawiać #wojna #rozmowyzdzieckiem #rozmowyzdziećmi #psycholog #psychologia
2022-04-20, 08:18