facebook
? To już ostatnie dni zapisów na Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dzieci i młodzieży we Wrocławiu, także wszystkich zainteresowanych rodziców, zachęcamy gorąco do kontaktu i rezerwacji miejsc dla swoich pociech.
Wolne miejsca pozostały już tylko w poniższych grupach i terminach:
? wtorek 16:15 – 17:15 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 23.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? wtorek 17:30 – 18:30 (60 minut) grupa 9 – 11 lat (start zajęć 23.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? środa 17:00 – 18:00 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 24.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? czwartek 16:00 – 17:15 (75 minut) grupa 12 – 14 lat (start zajęć 25.11.2021 – 3 wolne miejsca)
? piątek 16:00 – 17:15 (75 minut) grupa 15 – 17 lat (1 wolne miejsce)
? sobota 9:00 – 09:45 (45 minut) grupa 4 – 6 lat (1 wolne miejsce)
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Grupa pracuje przez cały rok szkolny.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
Wolne miejsca pozostały już tylko w poniższych grupach i terminach:
? wtorek 16:15 – 17:15 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 23.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? wtorek 17:30 – 18:30 (60 minut) grupa 9 – 11 lat (start zajęć 23.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? środa 17:00 – 18:00 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 24.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? czwartek 16:00 – 17:15 (75 minut) grupa 12 – 14 lat (start zajęć 25.11.2021 – 3 wolne miejsca)
? piątek 16:00 – 17:15 (75 minut) grupa 15 – 17 lat (1 wolne miejsce)
? sobota 9:00 – 09:45 (45 minut) grupa 4 – 6 lat (1 wolne miejsce)
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Grupa pracuje przez cały rok szkolny.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
2021-11-06, 20:25
facebook
W dzisiejszych czasach stres jest wszechobecny. Każdy marzy o tym, aby całkowicie wyeliminować go z życia, ale niestety nie jest to możliwe. W związku z tym niezwykle istotna jest umiejętność kontroli stresu. Warto rozwijać w sobie tę sprawność, aby móc bez problemu radzić sobie nawet w bardzo trudnych sytuacjach. Co zatem robić, aby stres zwalczyć?
? Poznaj swój organizm
? Znajdź w sobie pewność siebie
? Oddychaj
? Przemyśl swoje reakcje
? Zrelaksuj się
? Uprawiaj aktywność fizyczną
? Jedz zdrowo
Więcej na ten temat przeczytać można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/jak-radzic-sobie-ze-stresem
? Poznaj swój organizm
? Znajdź w sobie pewność siebie
? Oddychaj
? Przemyśl swoje reakcje
? Zrelaksuj się
? Uprawiaj aktywność fizyczną
? Jedz zdrowo
Więcej na ten temat przeczytać można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/jak-radzic-sobie-ze-stresem
2021-11-06, 11:05
facebook
„Najlepszy jest ten czas, który mamy przed sobą”
Słowa te wypowiedział 80 letni Milton Erickson, siedząc na wózku inwalidzkim. Dlaczego więc zakładać, że najlepsze dopiero przed nim? Bo tego, co było nie przeżyjemy ponownie, a każdy nowy dzień niesie ze sobą nowe doświadczenia. Można wciąż na nowo odtwarzać stare filmy, ale można także żyć we własnym filmie, samemu pisząc scenariusze.
? Na czym polega psychoterapia ericksonowska?
? Jak pracuje psychoterapeuta ericksonowski?
? A jak wygląda psychoterapia dziecka w nurcie psychoterapii ericksonowskiej?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/psychoterapia-ericksonowska-na-czym-polega
Słowa te wypowiedział 80 letni Milton Erickson, siedząc na wózku inwalidzkim. Dlaczego więc zakładać, że najlepsze dopiero przed nim? Bo tego, co było nie przeżyjemy ponownie, a każdy nowy dzień niesie ze sobą nowe doświadczenia. Można wciąż na nowo odtwarzać stare filmy, ale można także żyć we własnym filmie, samemu pisząc scenariusze.
? Na czym polega psychoterapia ericksonowska?
? Jak pracuje psychoterapeuta ericksonowski?
? A jak wygląda psychoterapia dziecka w nurcie psychoterapii ericksonowskiej?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/psychoterapia-ericksonowska-na-czym-polega
2021-11-05, 22:41
facebook
Słowo depresja, w naszej kulturze, jest wieloznaczne. W języku potocznym używane jest na określenie gorszego samopoczucia, smutku i przygnębienia. Często przywoływane jest do określenia stanu po zawodzie miłosnym, utracie pracy czy zdrowia. Nie jest to depresja w znaczeniu klinicznym. Jednak, gdy złe samopoczucie, rozpacz i cierpienie trwa dłużej niż dwa tygodnie, należy udać się do psychiatry lub psychoterapeuty, bo być może to już depresja, którą trzeba leczyć. Należy pamiętać, że
❗️ DEPRESJA TO NIE STAN, KTÓRY MIJA. DEPRESJA TO CHOROBA, KTÓRĄ TRZEBA LECZYĆ ❗️
? https://psychoterapia.plus/leczenie-depresji-wroclaw
❗️ DEPRESJA TO NIE STAN, KTÓRY MIJA. DEPRESJA TO CHOROBA, KTÓRĄ TRZEBA LECZYĆ ❗️
? https://psychoterapia.plus/leczenie-depresji-wroclaw
2021-11-04, 11:35
facebook
‼Socjoterapia Wrocław – prowadzimy nabór do nowych grup‼
Terminy:
? poniedziałek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat
2 wolne miejsca – grupa rozpoczyna zajęcia 15.11.2021 i kończy 20.06.2022
? poniedziałek – 18:00 – 19:30 grupa 12 – 14 lat
2 wolne miejsca – grupa rozpoczyna zajęcia 15.11.2021 i kończy 20.06.2022
? Zgłoszenia prosimy kierować:
telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
? Więcej informacji na stronie: https://psychoterapia.plus/socjoterapia
#wrocław #socjoterapia #młodzież
Terminy:
? poniedziałek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat
2 wolne miejsca – grupa rozpoczyna zajęcia 15.11.2021 i kończy 20.06.2022
? poniedziałek – 18:00 – 19:30 grupa 12 – 14 lat
2 wolne miejsca – grupa rozpoczyna zajęcia 15.11.2021 i kończy 20.06.2022
? Zgłoszenia prosimy kierować:
telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
? Więcej informacji na stronie: https://psychoterapia.plus/socjoterapia
#wrocław #socjoterapia #młodzież
2021-11-03, 22:58
facebook
Leczenie nerwicy – czyli o zaburzeniach lękowych
W Europie z powodu zaburzeń i chorób psychicznych cierpi ok. 38,2% obywateli. Najczęściej spotykanym problemem zdrowia psychicznego są właśnie zaburzenia lękowe, dawniej zwane nerwicą lub zaburzeniami nerwicowymi. Dotykają co 6 osobę, co daje ok. 61 mln ludzi w Europie. W Polsce na zaburzenia lękowe cierpi ok. 2,5 mln ludzi. Z badań epidemiologicznych prowadzonych w Polsce (EZOP 2012) wynika, że przynajmniej jedno zaburzenie psychiczne pojawi się w ciągu życia blisko 6 mln Polaków, co daje liczbę 23 % obywateli.
Warto więc wiedzieć, czym są zaburzenia lękowe (nerwice), jak je rozpoznawać oraz gdzie i jak leczyć. To co najbardziej może utrudniać szukanie pomocy to stereotypowe negatywne myślenie o osobach cierpiących na zaburzenia psychiczne. Ciężko może być więc szukać pomocy, a osoby cierpiące mogą czuć się osamotnione i bezradne.
⭐️ Co to jest nerwica (zaburzenie lękowe)?
⭐️ Jak powstaje nerwica?
⭐️ Skąd biorą się zaburzenia lękowe?
⭐️ Jak rozpoznać nerwicę? Jakie są objawy zaburzeń lękowych?
⭐️ Jakie są rodzaje nerwic, zaburzeń lękowych?
⭐️ Jak leczy się zaburzenia lękowe (nerwice)?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/leczenie-nerwicy-wroclaw/
#nerwica #lęk #wrocław #psycholog #psychoterapia
W Europie z powodu zaburzeń i chorób psychicznych cierpi ok. 38,2% obywateli. Najczęściej spotykanym problemem zdrowia psychicznego są właśnie zaburzenia lękowe, dawniej zwane nerwicą lub zaburzeniami nerwicowymi. Dotykają co 6 osobę, co daje ok. 61 mln ludzi w Europie. W Polsce na zaburzenia lękowe cierpi ok. 2,5 mln ludzi. Z badań epidemiologicznych prowadzonych w Polsce (EZOP 2012) wynika, że przynajmniej jedno zaburzenie psychiczne pojawi się w ciągu życia blisko 6 mln Polaków, co daje liczbę 23 % obywateli.
Warto więc wiedzieć, czym są zaburzenia lękowe (nerwice), jak je rozpoznawać oraz gdzie i jak leczyć. To co najbardziej może utrudniać szukanie pomocy to stereotypowe negatywne myślenie o osobach cierpiących na zaburzenia psychiczne. Ciężko może być więc szukać pomocy, a osoby cierpiące mogą czuć się osamotnione i bezradne.
⭐️ Co to jest nerwica (zaburzenie lękowe)?
⭐️ Jak powstaje nerwica?
⭐️ Skąd biorą się zaburzenia lękowe?
⭐️ Jak rozpoznać nerwicę? Jakie są objawy zaburzeń lękowych?
⭐️ Jakie są rodzaje nerwic, zaburzeń lękowych?
⭐️ Jak leczy się zaburzenia lękowe (nerwice)?
Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w artykule:
? https://psychoterapia.plus/leczenie-nerwicy-wroclaw/
#nerwica #lęk #wrocław #psycholog #psychoterapia
2021-11-03, 08:40
facebook
“W manii czułam, że mogę przenosić góry. Brałam kredyty, kupowałam obrazy, podróżowałam po świecie. Odpalałam kolejne firmy, które miały dać pieniądze na upragniony dom i samochód. Mało spałam i niewiele jadłam, za to ciągle mówiłam, dużo i do wszystkich, a w głowie pojawiała się lawina pomysłów i milion możliwości, po które musiałam tylko sięgnąć…wszystko wydawało się być na wyciągnięcie ręki. Chwytając jedną możliwość, zaraz kusiła następna – żadnej nie mogłam utrzymać na dłużej i może z wycieńczenia, po miesiącach bycia na pełnych obrotach, przychodziła depresja. Raz słabsza, raz silniejsza – bywały momenty w których bałam się wyjść z domu, zobaczyć się z ludźmi, bałam się ich. Bałam się świata i życia. Trzęsłam się ze strachu. Całymi dniami nie wychodziłam z łóżka. Nie jednałm i nie miałam siły się umyć. Kiedy chciałam coś powiedzieć, zapominałam słów. Żeby przerwać ten stan, czasem połykałam garść tabletek, czasem podcinałam sobie żyły, nie chciałam dalej żyć z tym wszehogarniającym strachem. Zawsze ktoś mnie ratował. Później był szpital, leczenie, wychodzenie z depresji i wszystko zaczynało się od nowa…podwyższony nastrój, dużo pomysłów i nadmiar energii…wtedy zawsze wydawało mi się, że nic mi nie jest, że jestem zdrowa i świat zaczyna znowu należeć do mnie. W manii nigdy nie czułam, że choruję. Nikt wtedy nie był w stanie przekonać mnie do wizyty u lekarza…”
Więcej o chorobie afektywnej dwubiegunowej można przeczytać w artykule
? https://psychoterapia.plus/choroba-afektywna-dwubiegunowa-chad-i-co-dalej
Więcej o chorobie afektywnej dwubiegunowej można przeczytać w artykule
? https://psychoterapia.plus/choroba-afektywna-dwubiegunowa-chad-i-co-dalej
2021-11-02, 00:09
facebook
Zacznijmy od tego, że każdy z nas ma osobowość. Czym zatem ona jest?
Osobowością określamy dynamiczną organizację trwałych wzorców zachowań, motywacji, emocji, sposobów doświadczania otaczającej rzeczywistości, charakterystyczną dla danego człowieka (Caligor E., Kernberg O., Clarkin J., Yeomans F., 2019). Jeśli jednak cechy, które stanowią naszą osobowość powodują trudność w codziennym funkcjonowaniu a wzorce zachowań są nieprzystosowawcze możemy mieć do czynienia z zaburzeniem osobowości.
? Kiedy pojawiają się pierwsze symptomy?
? Kiedy warto udać się na konsultację?
? Jak wygląda leczenie?
? https://psychoterapia.plus/zaburzenia-osobowosci-kiedy-udac-sie-do-psychoterapeuty
Osobowością określamy dynamiczną organizację trwałych wzorców zachowań, motywacji, emocji, sposobów doświadczania otaczającej rzeczywistości, charakterystyczną dla danego człowieka (Caligor E., Kernberg O., Clarkin J., Yeomans F., 2019). Jeśli jednak cechy, które stanowią naszą osobowość powodują trudność w codziennym funkcjonowaniu a wzorce zachowań są nieprzystosowawcze możemy mieć do czynienia z zaburzeniem osobowości.
? Kiedy pojawiają się pierwsze symptomy?
? Kiedy warto udać się na konsultację?
? Jak wygląda leczenie?
? https://psychoterapia.plus/zaburzenia-osobowosci-kiedy-udac-sie-do-psychoterapeuty
2021-11-01, 09:27
facebook
Okres dojrzewania to bardzo trudny czas w życiu każdego dziecka. Zmienia się wówczas nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Taki dorastający człowiek zaczyna marzyć o samodzielności, ale z drugiej strony wciąż potrzebuje wsparcia rodziców. Niekiedy okres dojrzewania przybiera bardzo radykalną formę – pojawia się agresja, przekraczanie norm społecznych, eksperymentowanie z własnym ciałem. W takim wypadku dobrze jest zwrócić się o pomoc do psychologa. Co jeszcze warto wiedzieć o tym niełatwym dla nastolatka okresie rozwojowym?
Zapraszamy do lektury artykułu:
?https://psychoterapia.plus/problemy-wieku-dojrzewania/
#psycholog #młodzież #nastolatek #dojrzewanie
Zapraszamy do lektury artykułu:
?https://psychoterapia.plus/problemy-wieku-dojrzewania/
#psycholog #młodzież #nastolatek #dojrzewanie
2021-10-31, 18:59
facebook
Wielu rodziców obawia się tematu śmierci, zastanawia się co i jak powiedzieć, gdy dziecko zapyta. Kiedy powiedzieć, że śmierć to nieodwracalne zjawisko, nie jest snem, ani chwilowym wyjazdem do innego miasta. Jak przekazać dziecku informację o tym, że ten, którego się kochało, który był mu bliski – odszedł bezpowrotnie?
Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w artykule
?https://psychoterapia.plus/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-smierci
Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w artykule
?https://psychoterapia.plus/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-smierci
2021-10-30, 14:37
facebook
Samouszkodzenia jako sposób redukcji napięcia spełniają taką samą funkcję co nadużywanie alkoholu i narkotyków czy przygodny seks, aczkolwiek są mniej kłopotliwe społecznie. Mimo to postrzegane są jako bardziej „anormalne” i znajdują się poza nawiasem zwykłych sposobów radzenia sobie z napięciem. Do gabinetów psychoterapeutycznych często zgłaszają się młodzi ludzie, którzy rozładowują napięcie poprzez nakłuwanie ciała i nacinanie go.
❓Czym jest autodestrukcyjność, jakie są jej formy i jakie są przyczyny zachowań autoagresywnych? Zapraszamy do lektury artykułu.
? https://psychoterapia.plus/samookaleczenia
❓Czym jest autodestrukcyjność, jakie są jej formy i jakie są przyczyny zachowań autoagresywnych? Zapraszamy do lektury artykułu.
? https://psychoterapia.plus/samookaleczenia
2021-10-29, 11:15
facebook
? Na jakie zachowania dzieci i młodzieży należy zwracać uwagę w szkole i w domu?
“Dan Olweus, norweski psycholog zajmujący się od wielu lat problemem przemocy w szkole, podaje wskazówki pozwalające zidentyfikować ofiarę przemocy szkolnej. Według badacza dziecko takie:
⭐️ jest często wyśmiewane, ośmieszane, poniżane, zastraszane, popychane, zmuszane do wykonywania poleceń kolegów, często też ma nieprzyjemne przezwisko;
⭐️ może szukać swoich rzeczy, które często są chowane, rozrzucane albo niszczone;
⭐️ ma wyraźne ślady fizyczne – zadrapania, sińce, także podarte lub zniszczone ubrania;
⭐️ często płacze lub wygląda na osobę smutną, nieszczęśliwą;
może przejawiać nieoczekiwane zmiany nastroju – od smutku do irytacji lub nagłych wybuchów złości;
⭐️ jest izolowane, nie zapraszane do wspólnych działań, w czasie podziału na grupy zostaje samo, jako ostatnie wybierane jest do grupy;
⭐️ ma problemy z głośnym wypowiadaniem się na lekcji;
traci zainteresowanie nauką, pogarszają się jego stopnie;
spóźnia się do szkoły lub zaczyna chodzić i wracać z niej dziwną, okrężną trasą albo zaczyna unikać szkoły, wagaruje;
⭐️ przerwy spędza samo lub stara się trzymać w pobliżu nauczyciela;
⭐️ nie bierze udziału w imprezach i wyjazdach klasowych lub trzyma się podczas nich blisko dorosłych;
⭐️ nie ma kolegów, nikt nie przychodzi do jego domu i ono samo też nikogo nie odwiedza;
⭐️ skarży się na częste bóle głowy, brzucha, ma kłopoty ze snem, krzyczy lub płacze w nocy;
⭐️ domaga się od rodziców dodatkowych pieniędzy.
(Olweus, 1998, za Ewa Czemierowska-Koruba Agresja i przemoc w szkole).
Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie
? https://psychoterapia.plus/z-gabinetu-psychologa-szkolnego/
#nastolatki #dzieci #przemoc #przemocpsychiczna #szkoła #psycholog #wrocław
“Dan Olweus, norweski psycholog zajmujący się od wielu lat problemem przemocy w szkole, podaje wskazówki pozwalające zidentyfikować ofiarę przemocy szkolnej. Według badacza dziecko takie:
⭐️ jest często wyśmiewane, ośmieszane, poniżane, zastraszane, popychane, zmuszane do wykonywania poleceń kolegów, często też ma nieprzyjemne przezwisko;
⭐️ może szukać swoich rzeczy, które często są chowane, rozrzucane albo niszczone;
⭐️ ma wyraźne ślady fizyczne – zadrapania, sińce, także podarte lub zniszczone ubrania;
⭐️ często płacze lub wygląda na osobę smutną, nieszczęśliwą;
może przejawiać nieoczekiwane zmiany nastroju – od smutku do irytacji lub nagłych wybuchów złości;
⭐️ jest izolowane, nie zapraszane do wspólnych działań, w czasie podziału na grupy zostaje samo, jako ostatnie wybierane jest do grupy;
⭐️ ma problemy z głośnym wypowiadaniem się na lekcji;
traci zainteresowanie nauką, pogarszają się jego stopnie;
spóźnia się do szkoły lub zaczyna chodzić i wracać z niej dziwną, okrężną trasą albo zaczyna unikać szkoły, wagaruje;
⭐️ przerwy spędza samo lub stara się trzymać w pobliżu nauczyciela;
⭐️ nie bierze udziału w imprezach i wyjazdach klasowych lub trzyma się podczas nich blisko dorosłych;
⭐️ nie ma kolegów, nikt nie przychodzi do jego domu i ono samo też nikogo nie odwiedza;
⭐️ skarży się na częste bóle głowy, brzucha, ma kłopoty ze snem, krzyczy lub płacze w nocy;
⭐️ domaga się od rodziców dodatkowych pieniędzy.
(Olweus, 1998, za Ewa Czemierowska-Koruba Agresja i przemoc w szkole).
Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie
? https://psychoterapia.plus/z-gabinetu-psychologa-szkolnego/
#nastolatki #dzieci #przemoc #przemocpsychiczna #szkoła #psycholog #wrocław
2021-10-28, 15:11
facebook
Nauka w liceum najczęściej przypada na wiek od 16 do 18/19 roku życia. Jest to okres nazywany przez Petera Blos’a (psychoanalityka zajmującego się młodzieżą) właściwą adolescencją. Nastolatek mierzy się z wieloma zadaniami rozwojowymi, wynikającymi zarówno z czynników wewnętrznych jak i zewnętrznych.
☘️ Do wewnętrznych (biologiczno – psychologicznych) zaliczamy przede wszystkim rozwój fizjologiczny, często potocznie nazywany „burzą hormonów”. Nastolatek separuje się od rodziców, najważniejszą grupą odniesienia stają się dla niego rówieśnicy.
?Nie mniej istotne są czynniki zewnętrze, czyli te związane z funkcjonowaniem w społeczeństwie. Zmiana szkoły wiąże się z pożegnaniem kolegów i koleżanek z gimnazjum i wejściem w nową licealną grupę. Osiemnaste urodziny konfrontują nastolatka z braniem odpowiedzialności za swoje zachowania.
Ostatnia klasa liceum/technikum wiąże się z maturą i podjęciem decyzji co dalej.
Wszystkie wymienione zjawiska wpływają na kształtującą się osobowość młodego człowieka.
? Z jakimi problemami zgłaszają się do psychologa szkolnego nastolatkowie?
Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w artykule:
https://psychoterapia.plus/nastolatek-w-gabinecie-psychologa-szkolnego/
#nastolatek #nastolatki #szkoła #psychologia
☘️ Do wewnętrznych (biologiczno – psychologicznych) zaliczamy przede wszystkim rozwój fizjologiczny, często potocznie nazywany „burzą hormonów”. Nastolatek separuje się od rodziców, najważniejszą grupą odniesienia stają się dla niego rówieśnicy.
?Nie mniej istotne są czynniki zewnętrze, czyli te związane z funkcjonowaniem w społeczeństwie. Zmiana szkoły wiąże się z pożegnaniem kolegów i koleżanek z gimnazjum i wejściem w nową licealną grupę. Osiemnaste urodziny konfrontują nastolatka z braniem odpowiedzialności za swoje zachowania.
Ostatnia klasa liceum/technikum wiąże się z maturą i podjęciem decyzji co dalej.
Wszystkie wymienione zjawiska wpływają na kształtującą się osobowość młodego człowieka.
? Z jakimi problemami zgłaszają się do psychologa szkolnego nastolatkowie?
Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w artykule:
https://psychoterapia.plus/nastolatek-w-gabinecie-psychologa-szkolnego/
#nastolatek #nastolatki #szkoła #psychologia
2021-10-27, 09:41
facebook
CZYM JEST SOCJOTERAPIA I JAKIE SĄ JEJ CELE?
Socjoterapia jest grupową formą pomocy psychopedagogicznej skierowanej do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i/lub przejawiających zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym. Zajęcia socjoterapeutyczne prowadzimy we Wrocławiu.
Maciej Wilk w książce „Diagnoza w socjoterapii. Ujęcie psychodynamiczne.” do zadań socjoterapii zalicza:
? przebudowę negatywnych sądów o sobie,
? uczenie się korzystniejszych sposobów funkcjonowania w obszarze interpersonalnym,
? kształtowanie nowych wzorców zachowań,
? przeżycie korektywnego doświadczenia, stanowiącego alternatywę dla przebytych wcześniej urazów,
? rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
? rozwijanie umiejętności pełnienia ról społecznych,
? odreagowanie napięć emocjonalnych.
? https://psychoterapia.plus/socjoterapia-we-wroclawiu/
? Terminy:
poniedziałek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat (2 wolne miejsca– grupa rozpoczyna zajęcia 15.11.2021 i kończy 20.06.2022)
poniedziałek – 18:00 – 19:30 grupa 12 – 14 lat (2 wolne miejsca – grupa rozpoczyna zajęcia 15.11.2021 i kończy 20.06.2022)
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo:
? rejestracja@psychoterapia.plus
#socjoterapia
Socjoterapia jest grupową formą pomocy psychopedagogicznej skierowanej do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i/lub przejawiających zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym. Zajęcia socjoterapeutyczne prowadzimy we Wrocławiu.
Maciej Wilk w książce „Diagnoza w socjoterapii. Ujęcie psychodynamiczne.” do zadań socjoterapii zalicza:
? przebudowę negatywnych sądów o sobie,
? uczenie się korzystniejszych sposobów funkcjonowania w obszarze interpersonalnym,
? kształtowanie nowych wzorców zachowań,
? przeżycie korektywnego doświadczenia, stanowiącego alternatywę dla przebytych wcześniej urazów,
? rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
? rozwijanie umiejętności pełnienia ról społecznych,
? odreagowanie napięć emocjonalnych.
? https://psychoterapia.plus/socjoterapia-we-wroclawiu/
? Terminy:
poniedziałek – 18:45 – 20:15 grupa 15 – 17 lat (2 wolne miejsca– grupa rozpoczyna zajęcia 15.11.2021 i kończy 20.06.2022)
poniedziałek – 18:00 – 19:30 grupa 12 – 14 lat (2 wolne miejsca – grupa rozpoczyna zajęcia 15.11.2021 i kończy 20.06.2022)
Zgłoszenia prosimy kierować:
☎️ telefonicznie 690 002 218 lub
mailowo:
? rejestracja@psychoterapia.plus
#socjoterapia
2021-10-26, 19:13
facebook
? To już ostatnie dni zapisów na Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dzieci i młodzieży we Wrocławiu, także wszystkich zainteresowanych rodziców, zachęcamy gorąco do kontaktu i rezerwacji miejsc dla swoich pociech.
Wolne miejsca pozostały już tylko w poniższych grupach i terminach:
? wtorek 16:15 – 17:15 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 16.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? wtorek 17:30 – 18:30 (60 minut) grupa 9 – 11 lat (start zajęć 16.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? środa 17:00 – 18:00 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 09.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? czwartek 16:00 – 17:15 (75 minut) grupa 12 – 14 lat (start zajęć 25.11.2021 – 3 wolne miejsca)
? piątek 16:00 – 17:15 (75 minut) grupa 15 – 17 lat (1 wolne miejsce)
? sobota 9:00 – 09:45 (45 minut) grupa 4 – 6 lat (2 wolne miejsca)
? sobota 11:15 – 12:00 (45 minut) grupa 4 – 6 lat (2 wolne miejsca)
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Grupa pracuje przez cały rok szkolny.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
Wolne miejsca pozostały już tylko w poniższych grupach i terminach:
? wtorek 16:15 – 17:15 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 16.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? wtorek 17:30 – 18:30 (60 minut) grupa 9 – 11 lat (start zajęć 16.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? środa 17:00 – 18:00 (60 minut) grupa 7 – 9 lat (start zajęć 09.11.2021 – 2 wolne miejsca)
? czwartek 16:00 – 17:15 (75 minut) grupa 12 – 14 lat (start zajęć 25.11.2021 – 3 wolne miejsca)
? piątek 16:00 – 17:15 (75 minut) grupa 15 – 17 lat (1 wolne miejsce)
? sobota 9:00 – 09:45 (45 minut) grupa 4 – 6 lat (2 wolne miejsca)
? sobota 11:15 – 12:00 (45 minut) grupa 4 – 6 lat (2 wolne miejsca)
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Grupa pracuje przez cały rok szkolny.
Zgłoszenia na TUS Wrocław prosimy kierować:
☎️ telefonicznie: 690 002 218
? mailowo: rejestracja@psychoterapia.plus
❗ Cennik oraz dodatkowe informacje o TUS:
https://psychoterapia.plus/trening-umiejetnosci-spolecznych
2021-10-25, 17:07
facebook
Lęk to emocja, której doświadcza każdy z nas. Jest reakcją na przewidywane lub aktualne zagrożenie, może się wiązać z przeszłością, teraźniejszością i przyszłością. Lęk jest nieprzyjemnym stanem emocjonalnym silnie związanym z odczuciami fizycznymi takimi jak: przyspieszone bicie serca, wzrost ciśnienia krwi, trudności z przełykaniem, ból brzucha, uczucie zimna lub gorąca, pocenie się. Charakteryzuje się odczuwaniem nieuzasadnionych obaw i uczucia zagrożenia. Może mieć różne nasilenie i czas trwania.
O tym jak rozpoznać zaburzenia lękowe można przeczytać w artykule autorstwa Justyny Czekaj
?https://psychoterapia.plus/zaburzenia-lekowe-u-dzieci-i-mlodziezy
O tym jak rozpoznać zaburzenia lękowe można przeczytać w artykule autorstwa Justyny Czekaj
?https://psychoterapia.plus/zaburzenia-lekowe-u-dzieci-i-mlodziezy
2021-10-25, 10:06
facebook
„Przestraszyłeś mnie!”, „Poczułam ogromny lęk przez ciebie!”. Większość z nas nie zauważy różnicy w tych dwóch komunikatach. Jednak, mimo wielu podobieństw, nie oznaczają one dokładnie tego samego. Po przeczytaniu artykułu będziesz wiedział/wiedziała jaka jest różnica między strachem a lękiem oraz jak nasz organizm radzi sobie z tymi stanami.
? https://psychoterapia.plus/stach-i-lek-czym-sie-roznia-i-jak-sobie-z-tymi-emocjami-radzic/
#strach #lęk #psychologia
? https://psychoterapia.plus/stach-i-lek-czym-sie-roznia-i-jak-sobie-z-tymi-emocjami-radzic/
#strach #lęk #psychologia
2021-10-24, 10:03
facebook
Myślenie jest nieodłącznym elementem naszej codzienności. Każdy z nas toczy w swojej głowie
bardziej lub mniej burzliwe dyskusje, interpretując tym samym otaczającą nas rzeczywistość. Czasem
jednak mamy wrażanie, że cały świat jest przeciwko nam, że powielają się ciągle te same schematy.
Warto wtedy sprawdzić, czy nie wpadliśmy w pułapkę. Nasz umysł nie lubi marnowania energii,
dlatego często szuka drogi na skróty. Dzięki temu mamy zdolność szybkiego adaptowania się do
nowych sytuacji, jednak czasem droga na skróty może okazać się ślepą uliczką.
Artykuł zawiera krótki przewodnik po pułapkach umysłu, który ma za zadanie pomóc Ci przyjrzeć się swoim myślom i
sprawdzić, czy czasem „ktoś” nie wyprowadza Cię na manowce. Dowiedz się, czym są zniekształcenia poznawcze!
?https://psychoterapia.plus/znieksztalcenia-poznawcze-krotki-przewodnik-po-pulapkach-umyslu/
#psychologia #zniekształceniapoznawcze #wrocław
bardziej lub mniej burzliwe dyskusje, interpretując tym samym otaczającą nas rzeczywistość. Czasem
jednak mamy wrażanie, że cały świat jest przeciwko nam, że powielają się ciągle te same schematy.
Warto wtedy sprawdzić, czy nie wpadliśmy w pułapkę. Nasz umysł nie lubi marnowania energii,
dlatego często szuka drogi na skróty. Dzięki temu mamy zdolność szybkiego adaptowania się do
nowych sytuacji, jednak czasem droga na skróty może okazać się ślepą uliczką.
Artykuł zawiera krótki przewodnik po pułapkach umysłu, który ma za zadanie pomóc Ci przyjrzeć się swoim myślom i
sprawdzić, czy czasem „ktoś” nie wyprowadza Cię na manowce. Dowiedz się, czym są zniekształcenia poznawcze!
?https://psychoterapia.plus/znieksztalcenia-poznawcze-krotki-przewodnik-po-pulapkach-umyslu/
#psychologia #zniekształceniapoznawcze #wrocław
2021-10-23, 10:59
facebook
Autyzm to zaburzenie rozwojowe charakteryzujące się nieprawidłowym funkcjonowaniem w obszarach interakcji społecznych, komunikacji i zachowania. Książek dotyczących tematyki spektrum autyzmu pojawia się sporo na rynku. W artykule znaleźć można zestawienie kilku wartościowych pozycji dotyczących autyzmu i zespołu Aspergera. Każda z nich traktuje ten temat w odmienny sposób, z innej perspektywy.
Zapraszamy do lektury
?https://psychoterapia.plus/ksiazki-ktore-pomoga-ci-zrozumiec-spektrum-autyzmu/
#autyzm #zespółaspergera #psychologia #wrocław #książki
Zapraszamy do lektury
?https://psychoterapia.plus/ksiazki-ktore-pomoga-ci-zrozumiec-spektrum-autyzmu/
#autyzm #zespółaspergera #psychologia #wrocław #książki
2021-10-22, 10:55
facebook
Codziennie zmagamy się z określonymi wydarzeniami, które wpływają na sposób naszego postrzegania, rozumienia świata i tego co się dzieje wokół nas. Sposób ten definiuje cele, osiągnięcia, sposób w jaki wchodzimy w interakcje z innymi ludźmi, ale też daje wskazówkę z jakich sytuacji, kontaktów się wycofujemy. Tym samym określając wzorzec naszego zachowania. Jak to się dzieje, że niektóre dzieci doświadczają wielu sukcesów, a zachowanie innych ulega nieustannemu pogarszaniu się i powtarzaniu negatywnych schematów postępowania?
Więcej na temat sposobów myślenia dzieci z ADHD i zaburzeniami zachowania można przeczytać w artykule:
?https://psychoterapia.plus/o-sposobach-myslenia-dzieci-z-adhd-i-zaburzeniami-zachowania/
#ADHD #psychologia #dzieci #wrocław
Więcej na temat sposobów myślenia dzieci z ADHD i zaburzeniami zachowania można przeczytać w artykule:
?https://psychoterapia.plus/o-sposobach-myslenia-dzieci-z-adhd-i-zaburzeniami-zachowania/
#ADHD #psychologia #dzieci #wrocław
2021-10-21, 12:52
facebook
#depresja #depresjapoporodowa #ciąża ##będęmamą #psychologia #psychoterapia #zdrowiepsychiczne
? https://psychoterapia.plus/depresja-w-ciazy
? https://psychoterapia.plus/depresja-w-ciazy
2021-10-20, 09:15
facebook
Podjąłeś właśnie decyzję o wizycie z dzieckiem u psychologa, zastanawiasz się, jak może ona wyglądać, jak się przygotować, o co będzie pytać psycholog, czy zabrać ze sobą dziecko. Stawianie pytań i nagromadzenie wątpliwości nie jest w tej sytuacji niczym niepokojącym, masz prawo w nowej sytuacji czuć się niepewnie. Jako uważny rodzic chcesz zadbać także o swoje dziecko, które w tej sytuacji również może czuć pewien niepokój. Jak przygotować się do wizyty oraz jak można sobie i dziecku pomóc w tej nowej sytuacji, przedstawimy poniżej.
❓Kiedy zdecydować się na wizytę u psychologa dziecięcego?
❓Jak wygląda pierwsza wizyta?
❓Jak wygląda spotkanie dziecka z psychologiem?
Odpowiedź na te pytania oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule psycholog oraz trenera umiejętności społecznych - Katarzyny Zawadzkiej
? https://psychoterapia.plus/pierwsza-wizyta-u-psychologa-dzieciecego-jak-sie-przygotowac
❓Kiedy zdecydować się na wizytę u psychologa dziecięcego?
❓Jak wygląda pierwsza wizyta?
❓Jak wygląda spotkanie dziecka z psychologiem?
Odpowiedź na te pytania oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule psycholog oraz trenera umiejętności społecznych - Katarzyny Zawadzkiej
? https://psychoterapia.plus/pierwsza-wizyta-u-psychologa-dzieciecego-jak-sie-przygotowac
2021-10-19, 10:58
facebook
?Co to jest FAS?
?Jak alkohol wpływa na mózg dziecka?
?Jakie są konsekwencje uszkodzonego mózgu u dzieci?
Odpowiedź na te pytania oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule psycholog, psychoterapeuty - Katarzyny Nowickiej-Pasternak
? https://psychoterapia.plus/co-to-jest-fas
?Jak alkohol wpływa na mózg dziecka?
?Jakie są konsekwencje uszkodzonego mózgu u dzieci?
Odpowiedź na te pytania oraz więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule psycholog, psychoterapeuty - Katarzyny Nowickiej-Pasternak
? https://psychoterapia.plus/co-to-jest-fas
2021-10-18, 06:27
facebook
Podstawową rzeczą, którą należy zaakcentować jest zrozumienie, że złość nie jest złą emocją, którą za wszelką cenę należy opanować. Wręcz przeciwnie, jest niezbędna i pełni bardzo ważną rolę w naszym życiu. Kiedy odczuwamy złość, orientujemy się, że dana sytuacja nam nie służy, że nie chcemy w niej trwać, że należy coś zmienić. W przypadku dzieci, zdecydowana większość sytuacji, w której odczuwają złość, wiąże się z nieotrzymaniem tego, czego chcą. Ale my, dorośli nie jesteśmy pod tym względem różni od dzieci. Denerwujemy się, kiedy syn nie umył naczyń (a chciałam, żeby to zrobił), kiedy nie ubiera butów (a muszę już wyjść do pracy), kiedy szef przekłada nam urlop (a chcieliśmy właśnie teraz jechać nad morze). Problem złości u dzieci, dotyczy nie tego, że ją odczuwają – bo to dobrze -, ale tego jak ją manifestują.
Więcej o wybuchach złości można przeczytać w artykule Katarzyny Zawadzkiej - psychologa dziecięcego, który pracuje w naszym centrum.
? https://psychoterapia.plus/wybuchy-zlosci-u-dziecka-jak-sobie-z-nimi-radzic
Więcej o wybuchach złości można przeczytać w artykule Katarzyny Zawadzkiej - psychologa dziecięcego, który pracuje w naszym centrum.
? https://psychoterapia.plus/wybuchy-zlosci-u-dziecka-jak-sobie-z-nimi-radzic
2021-10-17, 09:26